Pinuccian'ın Yaz Okuma Şenliği 2016: Kitap Listesi




 Blogu açtığım dönemlerde bu şenliğin Kış ve Bahar zamanlarını görmüş ama vakit yok diye katılmamıştım. Şimdilerde şenliği asıl yapan pinuccian etkinlik yapmayı bırakmış gözüküyor, yerini  fgofilmdizianime almış. Söylemeliyim ki seçtiği maddeler çok hoşuma gitti. Kendisine biz blog sahiplerini düşündüğü için çok teşekkür ediyorum :) Benim bundan neredeyse 1 haftadır haberim var ve katılsam mı katılmasam mı diye baya karar vermeye çalıştım. Sonunda hayırlısının olacağını düşündüğüm etkinliğe katılmaya karar verdim. İnşallah 30 Eylül'e kadar bitireceğim bu kitapları :)

 İşte listem:

1. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap.

 Sarı Sıcak: Yaşar Kemal 

2. Kategori (10 puan): Adında çoğul eki almış bir sözcük bulunan bir kitap.

 Büyük Dörtler: Agatha Christie

3. Kategori (10 puan): 2 veya daha fazla yazarın yazdığı bir kitap.

 Kıyamet Gösterisi: Neil Gaiman- Terry Pratchett

4. Kategori (10 puan): Instagram,Facebook gibi sosyal medya üzereinden oluşturulan ortak okuma gruplarının şenlik süresince okuduğu kitap.

5. Kategori (10 puan): Sizin doğum yılınızdan en az 50 yıl önce vefat etmiş bir erkek yazarın yazdığı öykülerden oluşan kitap.

 Mürver Ağacı: Oscar Wilde 

6. Kategori (10 puan): Adında bir yiyecek olan bir kitap.

 Vişnenin Cinsiyeti: Jeanette Winterson

7. Kategori (10 puan): 29 Haziran-30 Eylül tarihleri arasında vefat etmiş yazardan bir kitap.

 Kırlarda Bir Gün: Anton Çehov

8. Kategori (10 puan): Ülkemizde en az iki yayınevinin basmış olduğu bir kitap.

 Jane Eyre: Charlotte Bronte

9. Kategori (10 puan): Ölmeden önce okumanız gereken 1001 kitap listesinden bir kitap.

 Gökdelen: J.G Ballard

10. Kategori (10 puan): Diziye uyarlanmış bir kitap.

11. Kategori (10 puan): Kategorilerden bağımsız, canınızın istediği bir kitap.

 Kule: William Golding

12. Kategori (10 puan): Adında emir kipli sözcük bulunan bir kitap.

 Yüreğinin Götürdüğü Yere Git: Susanna Tamaro

13. Kategori (10 puan): Goodreads tarafından 2009 yılından günümüze kadar seçilen en iyi kitaplardan bir kitap.

 Göremediğimiz Tüm Işıklar: Anthony Doerr

14. Kategori (10 puan): Sanat temalı bir kitap. (Kitabın adında resim, müzik, sinema vb. alana yönelik bir kısım varsa kitap konusuna bakılmaksızın bu kategoriye dahil (Gölgelerin Ressamı, Başucumda Müzik, Ölüm Şarkısı, Şans Müziği  gibi) onun dışında kitabın ana karakterinin sanatçı olduğu ya da yaşamış bir sanatçının otobiyografisi, biyografisi olan eserlerde bu kategoriye dahil.)

Paris'te Bir Akşam: Nicolas Barreau

15. Kategori (10 puan): 2016 yılında basılmış bir kitap. (Yabancı kitapların ülkemizde basılış tarihi dikkate alınacak. Eğer yabancı ülkelerde 2016 yılında basılan bir kitabı o dilde okursanız o da bu kategoriye dahil.)

 Yüzleşme: Aleatha Romig

16. Kategori (10 puan): Pinuccia'nın Kitapları. (Hepimizin severek katıldığı şenliklerin sahibi Pinuccia'nın Kitapları bloğunun sahibi Pınar’ın 2013 Temmuz’undan itibaren başlattığı şenliklerde okuduğu bir kitap. Bu arada yanlış hatırlamıyorsam bazı şenliklerde kategori dışı kitap okumuştu, o kitaplar dahil değil.)  
 Yeraltından Notlar: Dostoyevski

17. Kategori (Her kitap 10 puan, iki kitap okunursa ekstra 10 puan, toplam 30 puan): Adınız ve soyadınız baş harfleri ile başlayan bir kitap.

 Ö: Ölüm Meleği: Vincent Kliesch
 E: Eczacının Kızı: Charlotte Betts

18. Kategori (Her kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap.  Yazarlardan ikisi Türk, ikisi yabancı; ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

 Avuntu: Corinne Michaels
 Vurun Kahpeye: Halide Edip Adıvar
 Tüm Sırların Sahibi Kız: M.R. Carey
 Kayıp Gül: Serdar Özkan

19. Kategori (Her kitap 10 puan, iki kitap okunursa ekstra 30 puan, toplam 50 puan): İsminde eş anlamlı kelime olan 2 kitap

 Kırmızı Pazartesi: Gabriel Garcia Marquez
 Al Midilli: John Steinback

20. Kategori (Her kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Aşağıya eklenen ülkelerde doğmuş yazarlardan bir kitap.
Ülkeler: Kolombiya, Japonya, Arjantin, Avustralya, Portekiz, Fransa, İzlanda, İsveç

 Mavi Köpeğin Gözleri: Gabriel Garcia Marquez (Kolombiya)
 Kamelyalı Kadın: Alexandre Dumas (Fransa)

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.

 Tema: İş Bankası Yayınları'ndan çıkan kitaplar veya Jeaniene Frost kitapları (henüz karar vermedim)


GÜNCELLENECEKTİR.




Yorumlar

  1. Haudi bakalım iyi okumalar :) Ben bahar okuma şenliğinde yoruldum, yaz boyunca hafif ve macera kitaplarına yönelmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Beni de yaz yoracak gibi duruyor, baya kitap var. Bakalım halledebilecek miyim? Sana da dinlenceli kitaplarınla iyi okumalar :)

      Sil
  2. Yüreğinin götürdüğü yere git ve Mavi Köpeğin Gözleri benim de okuma listemde. hatta Yüreğinin götürdüğü yere git'i bugün okumaya başlıyorum.

    jane eyre güzel bir kitaptı. üniversite yıllarında okumuştum. kitabı okuduktan sonra filmini de izlemelisin.

    güzel bir liste olmuş. keyifli okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Senin listenden Gelin,Umut ve şimdi bitirdiğim Sineklerin Tanrısı'nı okumuştum. Üçü de güzel kitaplar. Yorumda bahsettiğin iki kitap hala bir köşede kaldı, kısmetse şenlikte bitecek. Jane Eyre'yi bir ara almam lazım. İnşallah ikimiz de listemizi başarıyla bitireceğiz :)

      Sil
  3. Merhaba 14. kategori için seçtiğiniz kitabın arka kapağını okudum lakin sanatçı bir karakter göremedim umarım siz kitabın içeriğini tam bilerek seçmişsinizdir hatırlatayım dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, benim okuduğum 1-2 yorumda kadın karakterin müzikle bir alakası olduğu yazılıyordu. Ayrıca kitabı incelerken de buna benzer bir şey gördüm diye hatırlıyorum. Fakat yakınından bile geçmiyorsa hemen değiştiririm veya boş kalır. Dikkatiniz için teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder