Mid-Year Book Freakout: 2016 Edition



 Mim zamanı! Mimleri ve bloggerların mim listelerini veya cevaplarını okumayı çok seviyorum. Bu seferki mim, 15 maddelik 2016 yılı içerisinde okuduğumuz kitaplardan oluşan bir liste. Bu mime Hayata Dair Her Şey ve Okuyan Muggle davet ettikleri için buradan kocaman öpücüklerimi yolluyorum. Ve listeme geçiyorum:


1) Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap:

   Oscar Wilde: Mürver Ağacı: Nedenini 7. maddede açıkladım ;)

2) Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı:

   Bunun cevabı elbette ki Elizabeth Hoyt: Kalbin Gölgesi. Bir kere Winter diye bir ilah var   *-* Evet, fazla hareketlilik yoktu ama beklemiyordum o tarz sahneler. Olmaması beni hiç rahatsız etmedi. (Asıl hareketliliği 6. kitaba bekliyorum.) Ayrıca yazarın şu ana kadar yazdığı en eğlenceli kitabı olabilir.


3) Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap:

   M.R.Carey: Tüm Sırların Sahibi Kız. Şükür ki birbirimize kavuştuk. Şu reading slumptan bir çıkayım, nasıl da süpüreceğim :D

4) İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap:

   Beklediğim çoook fazla historicalcı yazarın kitapları var. Maalesef bunun cevabı bir değil çok fazla. Aklımda olanlar bunlar: Elizabeth Hoyt, Brenda Joyce, Teresa Medeiros, Tessa Dare, Lorraine Heath, Laura Kinsale, Anna Campbell, Gaelen Foley, Julia Quinn ( lütfen Smythe-Smith Quartet ve Rokesbys serilerinden olmasın, onun dışındakiler olursa havalara uçarım)

5) Sizi hayal kırıklığına uğratan bir kitap:

   Kathleen E. Woodiwiss: Sonsuza Dek Kollarında. Yazarın dili en ağır ve en sıkıcı kitabı bu olsa gerek. 


6) Sizi şaşırtan bir kitap:

   Jodi Ellen Malpas: Bu Adamla Beraber/Bu Adamın İtirafları. Pekala, bu 2 kitap oldu fakat seri kitabı olduğu için bunu 1 olarak düşünelim lütfen. Serinin ilk kitabı Bu Adam tam bir klişe erotik romandı. 2. ve 3. kitaplarda Jesse'nin sırlarını öğrendikçe "Oha, Ava nasıl bir manyakla beraber!" dedim sıkça. Hele 3. kitaptan sonra "Allah, kızlarımızı Jesse gibilerden korusun." diye dualar etmiştim zamanında.


7) Favori yeni yazarınız:

   Oscar Wilde: Dorian Grey'in Portresi kitabını fazla anlayamasam da yazarın akıcılığını ve dilini sevmiştim. Mürver Ağacı isimli toplu öykülerinin bulunduğu kitapla çoğu öyküsünün masal şeklinde oluşu fakat anlatmak istediği dersi çok yalın bir şekilde gözler önüne sunması ile kalbimi çaldı. Bu yazar için "Alın, okuyun, okutun!" diyorum.

8) En yeni kurgusal aşkınız:

   Zeliha Eren: Kuzey'in Masalı- Kuzey/Masal çifti


9) En yeni favori karakteriniz:

   Yine Winter diyesim var :D Fakat kendisi serinin ilk kitabı olan Şeytani Arzular'da gönlümü çalmayı başarmıştı, bu da yaklaşık 2 seneye dayanan bir aşk. O zaman... Serseri Tutkular kitabından Lucian veya diğer adıyla Luke diyorum. Her ne kadar bizim okuyucular tarafından ayran gönüllü olarak ilan edilse de ben ona aşırı sorumluluk sahibi demeyi tercih ediyorum. Müsaadenizle bir tane de bayan seçmek istiyorum. Zeliha Eren: Kuzey'in Masalı kitabından Jane ya da asıl adıyla Julia. Hem akıllı, hem hafif çatlak :D


10)Sizi ağlatan kitap:

   Şu ana kadar ağladığım kitap sayısı 2 veya 3'tür. Normalde bu sorunun bir cevabı olmamalıydı, fakat Winter sağ olsun sonda deli gibi ağlattı beni. Yanlış anlaşılmasın, onun neşe saçan halleriydi beni ağlatan, yoksa üzmedi beni yakışıklım. Kısacası yine Elizabeth Hoyt: Kalbin Gölgesi diyorum :D

11)Sizi mutlu eden kitap:

   11 Doktor, 11 Öykü. Sonuçta Doktor, boru değil :D

12)En beğendiğiniz kitaptan uyarlanan film:

   Maalesef filmlerle aram yoktur. Bu yüzden boş geçiyorum soruyu.

13)Bu yıl yazdığın favori kitap yorumu:

   Şu ana kadar yazdığım yorumlara baktım da, 3 tanesi gözüme çarptı ve aralarında seçim yapamadım :(. Biliyorum, biliyorum 1 tane olmalıydı ama bunda da mazur görün lütfen. O kitaplar ise:

   


14)Bu yıl satın aldığın en güzel kitap:

   Cidden şımarıyorum ama ne yapayım. Elizabeth Hoyt: Kalbin Gölgesi :D

15)Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?

   Öncelikle elimde bulunan yaklaşık 10 kitabın bitmesi lazım. Sonrasında 4. madde ile ilgili herhangi bir kitap çıkarsa şahane olur.

  Bazı maddelerde 1 yerine birkaç kitap oldu kusura bakmayın. Umuyorum ki bazı kusurlara rağmen hoşunuza giden bir mim olur.

 Mimleme kısmına gelince, sanırım ben de çoğu bloggerın yaptığını yapacağım: Okuyan herkes mime davetlidir.

Yorumlar

  1. kalbin gölgesini merak ettim şimdi:) çok güzel bir mim olmuş, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bazen bir kitap seçmek işkence oluyor sorular için, o yüzden anlayabiliyorum seni yaa, takma kafana :D Kalbin Gölgesi'ni yazdım bir kenara, o kadar bahsetmişsin çok merak ettim ya :D Oscar Wilde okumadım hiç ama çok istiyorum. Jack London'ı halledersem sırada o var :D Güzel olmuş mim, keyifle okudum yazını. Eline sağlık ve iyi okumalar! ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, gerçi azıcık abarttım :D
      Kitap için resmen reklam yaptığımı fark ettim şu an :D
      Oscar Wilde'a bayılacağından eminim, onun da kendine göre fantastik bir dünyası var. London okumamı babam zorluyor resmen. İlle okunacak o Beyaz Diş :D İlerde alabilirim bir kitabını.

      Sil
  3. mimi yaptığın için teşekkür ederek başlıyorum yorumuma :-)

    julia quinn'in türkçe'ye çevrilmemiş kaç kitabı var biliyor musun? ben yazarın 4-5 kitabını okuduğum için henüz okuyacağım kitapları var ama arkasının geleceğini bilirsem mutlu olurum.

    ben dorian gray'in portresi'ni okuduğumda oscar wilde'a hayran olmuştum çünkü o kitaba bayılmıştım. öykü benim çok sevdiğim bir tür değil ama oscar wilde yazdıysa bir şans veririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni mime aldığın için asıl ben teşekkür ederim :)
      Oscar Wilde'ın romanını sevdiysen öyküleri de seversin bence :)

      JQ için şöyle bir liste vereyim:

      Splendid Trilogy (Hiçbiri çevrilmedi)
      1. Splendid
      2. Dancing at Midnight
      3. Minx

      Lyndon Sisters (Hiçbiri çevrilmedi)
      1. Everything and the Moon
      2. Brighter Than the Sun

      Agents of the Crown (İlk kitap çevrilmedi)
      1. To Catch an Heiress
      2. How to Marry a Marquis / Bana Sevdiğini Söyle

      Bridgerton (Sıralamayı bildiğini düşündüğüm için isimleri yazma gereği duymadım.) (Seri tamamlanmış olsa da Bridgerton 2nd Epilogues diye 8 kısa hikaye var. Onda kardeşlerin yıllar sonraki durumları anlatılıyor kısaca. Fakat 3 sene önce yazar bunları Bridgertons: Happily Ever After isimli tek kitap yaptı. Bu kitapta ekstradan bir hikaye daha var. O da anneleri Violet'in, Edmund ile tanışmasını anlatıyor.)

      Bevelstoke (Sadece ilk kitap çevrildi)
      1. The Secret Diaries of Miss Miranda Cheever / Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü
      2. What Happens in London
      3. Ten Things I Love About You

      Two Dukes of Wyndham (Hepsi çevrildi)
      1. The Lost Duke of Wyndham / Kayıp Dük
      2. Mr. Cavendish, I Presume / Hayal Etmediğin Kadar

      Smythe-Smith Quartet (İlk 2 kitap çevrildi)
      1. Just Like Heaven / Cennet Gibi
      2. A Night Like This / Beni Öptüğün Gece
      3. The Sum of All Kisses
      4. The Secrets of Sir Richard Kenworthy

      Rokesbys (Çevrilmedi. Rokesbys ailesi anlatılıyor. Sanırım 4 kitaplık bir seri olacak. Yanlış hatırlamıyorsam Rokesbys'ler 3 erkek kardeşti, başka kardeş var mıydı hatırlamıyorum. İlk 3 kitap kesin olsa da 4. kitap belki yine Bridgerton ailesiyle alakalı olabilir emin değilim.)
      1. Because of Miss Bridgerton (Bu kitaptaki Bridgerton, Edmund Bridgerton'un kız kardeşi olur. Yani bildiğimiz Bridgerton kardeşlerin halasını anlatıyor.)

      Bir de yazarın, başka yazarlarla ortaklaşa yazdığı kitaplar var. Atıyorum kitapta 3 hikaye var, birini Julia yazıyor, diğerlerini öbür yazarlar. Hikayelerin birbirlerine fazla bağlantılı olduğunu sanmam çünkü farklı çiftler anlatılıyor.

      Lady Most (with Connie Brockway and Eloisa James)
      1. The Lady Most Likely...
      2. The Lady Most Willing...

      Bunlar haricinde:
      Scottish Brides (with Christina Dodd, Stephanie Laurens and Karen Ranney)
      The Further Observations of Lady Whistledown (2003) (with Suzanne Enoch, Karen Hawkins and Mia Ryan)
      Where's My Hero? (with Lisa Kleypas and Kinley MacGregor)
      Lady Whistledown Strikes Back (with Suzanne Enoch, Karen Hawkins and Mia Ryan)
      Four Weddings and a Sixpence (with Elizabeth Boyle, Laura Lee Guhrke and Stefanie Sloane)

      Zamanında bazı ufak hikayelerini amatör bir çeviri grubu çevirmiş. Çevrilen hikayeleri okuyup yorumlamıştım. Koyacağım link yardımcı olur umarım.

      http://belleninkutuphanesi.blogspot.com.tr/2015/12/amator-cevirilerle-julia-quinn.html

      Bridgertons: Happily Ever After, The Sum Of All Kisses, The Lady Most Likely... kitapları D&R'da orijinal dilinde bulunabiliyor.

      Son olarak, yeni kitap çevrilecek diye haber almıştım ama ne zaman çıkar Allah kerim ve Epsilon'un düzensiz olmasından dolayı bakmışsın yeni bir seri çevirmişler :D

      Ve ben yine kendimi kaptırdım :D Baya uzun bir yazı oldu,kusura bakma. Umarım yardımcı olmuştur, takıldığın bir yer olursa sormaktan çekinme ;)

      Sil
    2. Nasıl bu kadar bilgilisin ve bu yorumu yazmaya nasıl üşenmedin hayretler içindeyim :-) çok teşekkür ederim. bu sayfayı kaydediyorum. bir şeyi merak ettikçe açar bakarım artık :-)

      Sil
    3. Yazarlar hakkında araştırma yapmayı seviyorum. Merak ettiğin başkası olursa yardımcı olmaktan mutluluk duyarım :)

      Sil
    4. çok teşekkür ederim:-)

      Sil
  4. Mimi çok sevdim ben :) En kısa zamanda yapacağım *_*

    YanıtlaSil
  5. Mimi çok sevdim ben :) En kısa zamanda yapacağım *_*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört gözle bekliyorum yazını. Senden güzel bir liste çıkar. 😉

      Sil

Yorum Gönder