Son 1 Ay:Tatil




 Son 1 ayda yaşadıklarımın 2. kısmında tatilimi anlatacağım sizlere. 

 Bu seneki tatilimde ufak bir değişiklik yaşadım. Normalde yaz tatiline genelde temmuz-ağustos aylarında çıkılır. Benim sürücü kursum olduğu için anca eylülde çıkma şansımız oldu. Dürüst olayım son 2 senedir pek tatile çıkma isteği yok bende. Çünkü birkaç senedir aynı yere gidiyoruz. Gittiğimiz yerden kısaca bahsedecek olursam:

 Babam, şu an emekli olan bir bankacı, İş Bankası'nda çalıştı. Bankanın, çalışanlar için kendine ait 2 dinlenme tesisi var. Biri Kocaeli'nin Darıca ilçesinde, diğeri de İzmir Çeşme'de. Çeşme'nin çıkma olasılığı çok düşüktür, Darıca'nın ise her sene çıkması garantidir. Bu sene şansımızı bir kez daha Çeşme'de deneyelim dedik, tabi ki de çıkmadı. Mecburen yedeklerden Darıca'yı deneyelim dedik, o da şaşırtmayarak çıktı :D Tabi bende kurs olduğu için tatili eylüle almak zorunda kaldık.



 Oraya en son 2 sene önce gitmiştik. Son gittiğimizden bu yana birçok şeyi değiştirdiklerini gördük. Odalar önceki yıllara göre daha ev tarzı döşenmişti. Eskiden sadece yataklar, 2 çekmece, 2 dolap ve banyo vardı. Şimdikinde geniş bir makyaj masası, koltuk, bolca küçük çekmece ve banyo için de yeni duşakabin ile dolaplar konulmuş.

 Geldiğimiz günün akşamında yemeğe gitmeye hazırlanıyorduk. O sırada ben duvarın üst kısmında bir kir gördüm. Babamdan ilgilenmesini rica ettim. Babam temizlemeye başlayınca kir hareket etmeye başladı. Meğerse kir dediğim şey yavru kertenkele imiş :D Annemle ben ormanlık alanlara pek alışmadığımız için yönetmeliğe gidip sürüngeni bulmalarını istedik. İnceleseler de çıkmamış anlaşılan. Akşam döndükten bir süre sonra yine gördüm kertenkeleyi. Dışarı geri göndermek zor olacağından yok etmek zorunda kaldık. Bundan 2 gün sonra da odamıza döndüğümüzde babam banyoda minnacık bir akrep gördü. Tabi onu da yok ettik. Gittiğimiz yer doğayla iç içe bir yer. Bolca yeşillik ve mavilik bir arada. Hal böyle olunca bazı hayvanların karşınıza çıkması gayet doğal oluyor. Fakat ilk kez odamızda bolca böcek, sürüngen karşımıza çıktı, kısacası canlılar bize zorluk çıkardı. 



 Yemekler önceki senelere göre daha güzeldi ama soğuk servis edildi. Benim açımdan lezzetli olduğu sürece hiç sorun yoktur. Soğuk da olsa birçok şeyi yerim. Önceleri geldiğimiz devrelerde sadece 1 kez bir şarkıcı gelir ve oradakileri eğlendirdi. Bu sene 2 kişi getirmişler farklı günlere. Biri popüler, diğeri arabesk,türkü şeklinde takılıyordu. Popüler şarkı söyleyen kişiyle her cuma söylemesi için anlaşmışlar. Bence bugüne kadarki en iyisi de o oldu benim için. Bütün Türk şarkılarında olan düz söyleme şekli yoktu, kendince değişik şeyler de kattı. Ve yerine göre kattığı için çok beğendim onu. 



 Diğer bir konu da yüzmek oldu. Yüzme bilsem de bu sene pek yüzme havamda değildim. Güneşlenme deseniz ondan hiç hoşlanmıyorum. Sonuç olarak ufak bir sürtüşme de kaçınılmaz oldu. Bizimkiler ille gel diyorlar, ben de inadım inat istemiyorum diye zorluk çıkarıyorum :D Yüzmeye gittikleri gün annem oradan soğukluğu kaptı ve midesinden rahatsızlandı. 10 günlük tatili 6 gün kadar yapmak zorunda kaldık. Ben de sadece 1 gün yüzebildim. Benim için tatilin en kötü kısmı kitap alamamak oldu. Orada İş Bankası Kültür Yayınları'nın kitapları satılıyor, çalışanlara da indirim yapıyorlar. İndirimden yararlanıp baya kitap almayı planlamıştım, KYK'dan parayı aldığım gün ayrılmamız üzdü sadece beni.



 Benim için biraz buruk bir tatil oldu yine de hiç yapmamış olmaktan iyidir :)


Yorumlar

  1. İzmir'de yaşarken bütün saydıkların bizim evdeydi. İlk zamanlar yakalayıp atıyorduk sonra vazgeçtik, gereksiz bir uğraş olduğunu anladık çünkü.

    Annenin rahatsızlanması kötü olmuş. Ben hastalanınca hiç eve dönmem, evde işlerle hasta olmaktansa tatilde olmak daha iyi :D

    Yine de hep hatırlanacak bir macera olmuş, değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oranın da dediği gibi "doğal alan" olduğu için ister istemez içeri girebiliyor canlılar. Annemle ben alışık olmadığımıza bizde bir ürkeklik başlıyor :D Kendisinde ülser ve gastrit olduğu için istemese de eve dönmek zorunda kalıyor.
      Bu seneki baya olaylı oldu. Seneye ne olur :D

      Sil

Yorum Gönder