Blogum İlk Yılını Doldurdu ve 35. İstanbul Tüyap Fuarı


 Herkese selamlar :) Son zamanlardaki yoğunluğumdan dolayı bloga bir türlü giriş yapamadım. Sonunda blogun başına oturabileceğim bir hatta iki sebep bulabildim. Bundan sonra daha sık yazılar yazacağım desem de şu an olmayacak gibi duruyor.

 Bugün blogumu açalı 1 yıl geçtiğini fark ettim (Hatta 3 günü geçmiş :D ). Blog sayesinde benim gibi yeni blog açan ve uzun zamandır buralarda bulunan bloggerlarla tanışıp birçok konuda sohbet edebildim. Yine de yeni blog açan arkadaşlarıma baya özeniyorum. Onlar 1 sene içinde düşündüklerinden daha çok ilerleme kaydettiler ve inşallah bu gelişmeleri artarak devam edecek :) Ben çoğunlukla teknolojiyi kullanmayı pek bilmemekten, biraz da kafaya göre takıldığım için yerinde sayıyor gibiyim ve bu ölü toprağı üzerimden atmam baya zaman alacak gibi görünüyor.

 Keşke bu konu hakkında daha çok şey yazabilseydim ama az gelişmeyle anca bu kadarı elimden geldi. Tek söyleyebileceğim şu ana kadar bana destek olan herkese teşekkür ederim. Umarım ileride sizlere vakit buldukça değil, her an katkı sağlayabilirim. Hem bu isteği sadece şu ana kadar tanıştıklarımla değil, başka blog sahipleriyle de gerçekleştirmeyi isterim :) Ve bloga ayırabileceğim daha fazla zaman olur inşallah.

 Gelelim diğer konuya:

 Yine Tüyap, yine bir heyecan. Tüyap, yapılan düşük indirimlerden dolayı ziyaretçileri mutsuz etse de benim gibi internetten alışveriş yapamayanlar için nimet sayılır. Yine de keşke daha fazla indirim yapsalar.

 Bu sene 2 gün giderim diye plan yapmıştım fakat bütün işimi 1 günde hallettim. 2 arkadaşla salı günü gittim ve sanırım hayatımın en az ziyaretçi sayısıyla karşılaştım. Düşününce, sebebini okulların az katılımına bağladım, tabi ki bu benim için çok iyiydi :D Ayrıca gittiğim yerlerdeki indirimleri de fazlasıyla beğendim, geçen seneye oranla gelişme var sanki. Hepsinin fotoğrafını çekmeme rağmen ne yazık ki "Şuradan şunları aldım" tarzı toplu fotoğraf yok çünkü eve fazla kitap sokamıyorum, yine arkadaşa vermek zorunda kaldım :D

 Sahaf

 İlk uğradığım yer sahaf oldu. Arkadaşlardan biriyle kitap takası yapmaya gittik. Sağ olsunlar bizi geri çevirmediler. 



 Normalde bu kitap aklımda yoktu ama yazarla tanışmak için güzel bir fırsat oldu. Aldığım diğer kitapsa Orhan Kemal'in Eskici ve Oğulları oldu. Eve getiremediğim için fotoğrafını çekemedim.

 Martı Yayınları

 Martı, yine bildiğimiz Martı. Normaller 10 tl, ciltliler 15. Bu fuarda Martı'dan çıkma "World Romance Klasikleri'ni" toplamak istiyordum. Fakat istediğim gerçekleşemedi. Bu sene bu seriden fazla kitap getirmemişlerdi. Bu serinin 45 tl toplu versiyonu vardı ama orada bulunan Tess'i okuduğum, Aşk ve Gurur'u almak istemediğim için setle öylece bakıştık. Başka günler de eksik kitaplar Tüyap'a gelmeyecekmiş.



 Martı'dan Masumiyet Çağı, Uğultulu Tepeler kitaplarını aldım. Tekli olarak bu 2 kitap haricinde Aşk ve Gurur, Vadideki Zambak, Yüzbaşının Kızı kitapları da mevcuttu. Vadideki Zambak'ı okumuştum. Yüzbaşının Kızı'nı istemiştim ama evde eski basımı mevcuttu. Umarım sonraki fuarlarda tamamlayamadığım kitapları alma şansım olur. 

 Mortena Yayınları



 Mortena, Yediveren Yayınları ile ortak stanttaydı. Sevdiğim yazar Jennifer'ın kitabını 24 tl'den 15'e aldım. Yani kitabı %40 indirime yakın almış oldum.

 Can Yayınları

 Gelelim bu senenin en şaşırtıcı yayınevine. Normalde Can'ı yaptıkları az indirimle biliriz. Bu sene ne olduysa indirim %20'den %30'a çıkmış, çok da iyi olmuş. Darısı yapacakları daha fazla indirimlerin başına :) Can'a sadece bir yazar için gittim ben: Paulo Coelho. %30 sayesinde Coelho'yu neredeyse sildim süpürdüm :D



 Coelho'nun kitaplarından Şeytan ve Genç Kadın, Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım, On Bir Dakika, Elif, Simyacı, Portbello Cadısı, Zahir, Aldatmak kitaplarını aldım. 110 tl tuttum. Hac, Kazanan Yalnızdır kitapları orada bulunmadığı için alamadım.

 NTV Yayınları

 Benim için fuarın yıldızı diyebilirim. Bütün kitaplar %50 indirimliydi. 




 Oraya daha çok çizgi roman almak için gittim diyebilirim. NTV, Agatha Christie'nin toplam 7 kitabını basmış, ben orada bulunan 5 tanesini alabildim. Bir de Charles Dickens'ın İki Şehrin Hikayesi kitabını aldım. Yazarın önceden 2 kitabını okumuş bir olaraktan eserlerine çok fazla karakter koyduğu için okurken beni fazlasıyla yoruyor, böylece çizgi romanı versiyonunu aldım. Bir de yanında plaj havlusu hediye ettiler.

 Sel Yayınları

 %30 indirim yapmışlardı, bana fena gelmedi indirim. Yine de en kararsız kaldığım yayınevi olarak seçiyorum kendisini :D Şöyle ki oraya gidersem John Steinbeck kitaplarına bakacaktım sadece. Oraya gidince gerçekten o yazara baktım, ama kitap alırken çok zorlandım. Çünkü Coelho'daki gibi hepsini silip süpüresim geldi :D 



Tatlı Perşembe, Bitmeyen Kavga, Kaygılarımızın Kışı kitaplarını 40 tl'ye aldım.






 Bunlar da bir süreliğine arkadaşta kalacak olanlar. Umarım yakın zamanda eve sokabileceğim :D

 Ephesus Yayınları

 İlk kez Ephesus'tan alışveriş yapmadım, çünkü almak istediğim kitap yoktu. Dikkatimi çeken stant değiştirmesi oldu. Bu seneye kadar kendileri 3. salonda bulunuyordu. Şimdi 2. salona geçmişler ve Pegasus gibi ayrı bir stant açmışlar. Her zamanki %30 indirimi uyguluyorlardı. 

 Pegasus Yayınları

 En güzelini sona sakladım (!) CNR'daki manzaradan sonra fuarlarda Pegasus'a uğramayacağım demiştim sizlere. Sadece 10. salondaki Pegasus'a baktım çünkü historical romanları orada satıyorlar. Taştan Kalp hariç historical yoktu. Açıkçası olursa Brenda veya Hoyt satarlar diye tahmin ediyordum, ikisini de görmeyince gerçekten üzüldüm.

 Bir şey almasam da izninizle yine şikayetlerimi sıralayacağım :D Pegasus'un pahalı olduğunu zaten biliyoruz ama bu fuarla "Ben kapitalist bir yayıneviyim!" diye bağırmış resmen. Açıkçası Sabah Yıldızı, Cam Kılıç'ı Tüyap'ta çıkarırlar diye bekliyordum fakat uzun zamandır beklenen bütün kitaplar Tüyap'a saklanmış (Gerçi nasıl olduysa Sabah Yıldızı Tüyap'tan önce çıktı hala şaşarım ona). 

 Biliyorsunuz, birkaç ay önce Öznur Yıldırım'ın Yabancı isimli bir kitabı çıkmıştı ve karton kapak şeklindeydi. Pegasus, sen git ciltliyi Tüyap'a sakla. Şimdi okuyucu küfretmekte sonuna kadar haklı. O kadar yazmışlar pahalı da olsa ciltli basın diye. Zaten yayınevi karton kapağı özensiz hazırlamış yani yazıları silinmiş çoğu kişide. Anlıyoruz ki yeniyi alsınlar diye bunu bilerek yapmışlar.

 Bir de Pegasus'un Instagram'ında bir şeyler görmüştüm. Mesela Cam Kılıç için niye 40 tl'den satılıyor denmiş. Başta pek anlamadım, orijinali zaten 40 tl. Dün, blog arkadaşım Berfin'in yazısında bunla ilgili bir şey yazıyordu. "Aldığım haberlere göre son çıkan kitaplarını etiket fiyatına satıyormuş." Bu gerçekten doğruysa yazıklar olsun!

 Son olarak:



 Bu 4 kitabı Tüyap öncesi almıştım. Şu an için 27 yeni kitabım oldu. 27. yine John Steinbeck, Uzun Vadi kitabı oldu. :D 

 Tüyap'tan sonra bu kitapları taşımak ölüm oldu benim için. Arkadaşlarımın bile elinde 2-3 poşet vardı, bende 6. Siz siz olun vaktiniz bolsa Tüyap'ı bir güne sığdırmayın :D

Yorumlar

  1. Birinci yılın kutlu olsun o zaman. Umarım her şey istediğin gibi olur blogunla ilgili :) Eğer İstanbul da yaşasaydım bu fuarı asla kaçırmazdım. :) Ama uzaklardayım.
    Senin için güzel bir alışveriş olmuş belli :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Güneş im. Güzel ve yorucuydu. Darısı bunları bitirmekte :)

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  2. Ne yazık ki biz de bir güne sığdırmak zorundayız, neyse ki Can pazar günü boş bizi götürecek. Alıp alıp arabaya yığmayı planlıyorum. Ama bı sefer internet fiyatlarını çıkarttım, ona göre alacağım :D Kesin listemdekileri aşarım yine :)

    Bir an evvel pazar gelse.

    İyi okumalar :D

    YanıtlaSil
  3. Ah kitaplardan gözüm dönünce birinci yaşgününü kutlamayı unutmuşum. Yazı ve kitap dolu nice yıllara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Handan Abla, çok teşekkürler :) Normalde liste 2 günde biter diyordum, baktım 1 gün fazlasıyla yetti. Şimdiden hayırlı alışverişler. Umarım bolca ve uygun fiyata kitaplarını alırsın :)

      Sil
  4. Nerelerdesin sen ya daha çok yaz bizde okuyalım :) Kütüphaneden aldım kitapları de çaktırma sonra kitaplığa koyarsın.Nice nice senelere^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :)

      Sorma tatlım, kayboldum resmen :D Yapmamı istediğin mim de kaldı ortada ama ona başka bir şey buldum, aralık gelince yazacağım yazıyı :)

      Zaten o tarz bir şey uydurmaktan çarem yok. Biraz zaman geçince yavaş yavaş koyacağım :D

      Sil
    2. Canın sağ olsun mim filan ne ki :) merakla bekliyorum yazılarını ^^

      Sil
  5. Birinci yılın kutlu olsun canım :) Kitaplarını da güle güle oku :*

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel, blogunun doğum günü kutlu olsun o zaman. Umarım daha uzun yıllar yazarsın. Bu arada çok güzel bir blogun var, kendine haksızlık etme. Sadece daha çok reklam yapman, göz önünde olman lazım. Onu da Facebook, İnstagram ve Google hesaplarından yapabilirsin. Bir de Google'daki bloggerların yazılarını paylaştığı gruplara üye olup yazılarını oradan yayınlarsan dikkat çekeceğini düşünüyorum. Benim sayfamda o grupları bulabilirsin.

    Adana'daki kitap fuarı ocakta yapılacak ve sabırsızlıkla o günü bekliyorum. Senin yazını okuyunca daha da heveslendim. Orhan Kemal ve Livaneli benim en sevdiğim yazarlardandır. Sen de seversin diye düşünüyorum. 27 yeni kitap ne güzel :-) Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel iltifatların beni çok mutlu etti :) Dediğin gibi tek sorun teknoloji hele de sosyal medya kullanmadaki sıkıntılarım. Bir ara çözeceğim umarım :)

      Sil
  8. birinci yılını kutlar bol kitaplı bir yıl dilerim. tüyap yakında benim ile de geliyor. heyecanla bekliyor olacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Benim için de CNR Fuarı geliyor. Hepimiz için fuarlar güzel geçer umarım :)

      Sil
    2. CNR mi kıskanmadımki hiç :D umarım ûmarım hepimize güzel fuarlar. Sanada iyi CNR ler ^.^

      Sil

Yorum Gönder