Pazar 6'lısı: Sevdiğiniz 6 Seri



 Geldik bu ayın son temasına. Normalde 1 tane yazacaktım çünkü aklıma gelen tek seri o olmuştu, azıcık araştırma yapınca 1 eksiği ile 6'ya tamamlamayı başardım. Ne demek istediğimi son maddede açıklayacağım.

1)Maiden Lane Serisi/Elizabeth Hoyt: Yazmak istediğim tek seri bu olacaktı. Bundan sonra yazacaklarım oldukça sevdiklerim olacak. Ama Maiden Lane benim için apayrı bir şey. Bugüne kadar çevrilmesini dört gözle beklediğim tek seri. Bir kere historical açısından en başarılı karakter anlatımlarını görebilirsiniz. Benim için en güzel örneği Saklı Şehvet'teki baş karakter Yakışıklı Mickey O'Connor'dur. Hikayeler oldukça çekici, hoş Hoyt'un yazdığı her kitap güzel :) Ayrıca Hoyt'un kaleminin en çok geliştiği seri. Daha serinin ilk hikayesinde çok belliydi. Diğer serilerine göre komedi dozu da artmış durumda. Son 2 kitaptır deli gibi de ağlatıyor. Kısacası kendini aşmış bir seri. Kısa bir seri de değil. 12 roman+2 novelladan oluşuyor. Ama her kitap farklı bir çifti anlattığından çok sorun olmuyor. 

 Yine de size 2 tavsiye. Dediğim gibi farklı çiftler anlatılsa da seriyi en baştan takip edin. Birbirleriyle oldukça bağlantılı. Diğeri de yazarı tanımak istiyorsanız sakın bu seriden başlamayın! Bu seriden sonraki diğer kitaplarını okuduğunuzda azıcık hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Onlar da güzel ama benim için "oldukça iyi" konumundalar. Bu ise "aşmış" diyorum.

 İşin tek kötü yanı kadın/erkek fark etmez onlara aşık olma ihtimaliniz çok yüksek. Şahsen kendime bir Winter Makapeace arıyorum 😍 Hele o Artemis denen hatuna ölüyorum. Gel artık kollarıma yeni kitap!

2)De Waranne Serisi/Brenda Joyce: Herhalde historicalın en değişik serilerinden biridir. Genelde historicaller ya oldukça toz pembedir (Julia Quinn) ya da hem iyi hem kötü harmanlanır. (Elizabeth Hoyt) Bu seride çoğunlukla kötü koşullar anlatılır. Karakterlerin başlarına gelmeyen kalmaz. Yazar gerçekçi anlatımdan asla kaçmaz. Ayrıca seride değil kendini, herhangi bir historical hikayesini tekrar etmez. Sürekli çok ilginç konular bulur. Asıl seri 11 kitaptan oluşuyor ama 2 romanı bu seriye dahil edenler olduğu için 13 de diyebiliriz. Bakalı Pegasus nereden devam edecek? İnşallah Francesca Cahill serisine el atarlar.

3)Tangled/Emma Chase: Şimdi, şurada anlaşalım. Burada sevmediğim tek şey drew denen düşük zekalıdır. Kitap oldukça basit bir konuya sahip ama yazarın dili seriyi başka bir havaya sokuyor. Okurken oldukça eğlendim. Diğer serilerini bekliyorum :)

4)Gece Avcısı Serisi/Jeaniene Frost: Aşırı karmaşık yapısından ötürü paranormal kitaplardan uzak dururum. Gece Avcısı'na nasıl başladım bilmiyorum ama okuduğum an bayılmıştım. Serinin kadınları oldukça ilgi çekici ve başarılı kadınlar. Aynı şeyi -Vlad hariç-erkekler için söyleyemeyeceğim. Özellikle Ian denen sapık -_- İleride ne olur bilmiyorum ama döngüyü Gece Avcısı Serisi ile hafif kırdım gibi.

5)Yakışıklı Dükler Cemiyeti/Jennifer Royce: Jenny, Wattpad'i kullanmamın tek sebebi. Bu güzel yazar da Brenda Joyce gibi oldukça değişik konular bulmakta çok usta. Kendisini bu seriyle tanımıştım ve historical yokluğunda çok iyi gelmişti. Darısı kitap olacağı günlere.

6)Amazon Efsanesi/Büşra Toraman: Normalde sıralamam 5'te bitti. Bu serinin sadece ilk kitabını okumuştum ve oldukça sevmiştim. İçimden bir ses sonraki kitapları daha çok seveceğimi söylüyor. İç sesime güvenerek bir nevi bonus olarak bu seriyi de listeme ekliyorum.

Yorumlar

  1. Ençok ilk iki seriyi merak ettim, öyle güzel anlatmışsın ki, merak etmemek mümkün değil. Çok teşekkürler Belle'ciğim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk iki vazgeçilmezlerimden. Umarım beğeneceğin seriler olur. Sevgiler 😊

      Sil
  2. hımmm quinn ve hoyt okumadım ama okuyum barik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de alanında oldukça başarılı. Umarım beğeneceğin yazarlar olur. Sevgiler 😊

      Sil
  3. Tarihi-aşk kitaplarını okumayı sevsem de, en sevdiğin seri dersen,aklıma bunlar gelmiyor nedense,burada ki ilk seriyi de biliyorum.Okurken bayıla bayıla okurum,bitince diğer kitaba hemen başlarım, ama daha sonra aklımdan gidiyor.Artık serinin isimlerinden mi bilemicem😝,şu an aklımda kalan iki seri var Açlık Oyunları ve Ay Günlükleri ,hoş bu kitaplarda da illa unuttuğum yerler var tabi ki ama seri deyince ilk aklıma gelen bunlar oluyor.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maiden Lane'yi yazacak olmasam büyük ihtimal benim de aklıma gelmezdi seriler. Söylediğin 2 seri de kendi alanında başarılı ;)

      Sil
  4. Oyy valla süpersiniz 😃 sayın sayın.Akliniza saglik 😃 benim yerimede bol bol okuyun.Ben şu cadıdan okuyamiyorum da 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene ilk kez okuma durumumda düşüş var. Şu 3 ay içinde çok az kitap okumuşumdur. Çok sevmesem de araya beyaz dizi ekliyorum ki kafa dağıtsın. Yaz gelsin ne planlarım var 😀

      Sil
  5. Ay Vladı ne severdim okurken ya. Hatta Cathy ile Vlad'ın olmasını bile istemiştim bir ara :D İki haftadır seriyi andığından olsa gerek seriye devam edesim geldi. Ama sorun şu ki hangi kitapta kaldığımı hatırlamıyorum :D

    Maiden Lane serisini tam gözüme kestirmiş bununla başlayayım o halde historicala diye düşünmüştüm ta ki yazarı tanımak istiyorsanız sakın bu seriden başlamayın yazısını okuyana kadar :( Artık bir historicala giriş yazısı şart oldu bence :D Kütüphanede görüyorum historical kitaplar ama bilemiyorum hangisini okusam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vlad serideki tek aklı başında erkekti. Şansa bak ki Vlad'ın 2. kitabı 3 sene sonra çevrildi. Geriye 2 kitap kaldı,inşallah Artemis eskisi gibi seriyi hızlı çevirir :D

      Maiden Lane çok şahane bir seri. Ama ben Çirkinin Aşığı kitabından başla derim. Sevmeyi yok gibi.

      O yazı kesinlikle gelecek ama önce vizelerin bitmesi lazım 😣

      Sil
  6. Elizabeth Hoyt'u okumak istiyorum. Önerine uyarak seriden değil de başka bir kitabıyla başlayacağım. İnternetten baktım da en çok Çirkinin Aşığı okunmuş. Yazara başlamak için uygun mu sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çirkinin Aşığı oldukça uygundur. Esseve dediğim gibi sevmeyeni yok gibi. Umarım seveceğin bir kitap olur 😊

      Sil
  7. Öncelikle merhaba, pazar 6'lılarını gezerken buralara kadar geldim. Ve listeyi kaydettim. :D Kısa zaman içinde bu serilerin dünyasına adım atmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar 😊 Ben de öyle serilerle fazla arası olan biri değilim ama okuduklarımı incelerken listeyi oluşturmayı başarmış görünüyorum :D

      Sil
  8. Kadın yazar... Sınıf ayrımı yapmıyorum ama çok okuyamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam tersinden de ben muzdaribim. Bakınca okuduğum az sayıda erkek yazar varmış, bu da benim ayıbım :/

      Sil
  9. Bu tarz hiç okumadım, ama sanırım bir şansı hak ediyor. Sıra gelirse tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Umarım yakın zamanda sıra gelir. Benim de okumak istediğim farklı türler var ama okuldu, elde olan başka kitaplar derken arada kaynıyorlar 😅

      Sil
  10. serilerin hiçbirini okumadım genel olarak bu tarz da okumuyorum ama gece avıcsıb ve brenda joyce eserlerini ilerleyen zamanlarda okurum gibime geliyor. tabiki listelerim yetişip onlara ırsat kalırsa... :D güzel bir altılı olmuş vallahi bellecim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olasın canım benim 😄 Benim de okumak istediğim farklı türden kitaplar var ama onlara sıra gelene kadar... Kitap kurtları bu yönden gerçekten şansız :D

      Sil
    2. Ebet yetişmiyor bir türlü yetişmiyor :(

      Sil
  11. Hiçbirini okumamış olmam beni üzdü :D Keşke daha hızlı kitap okuyabilsem, bu serileri de okumuş olsam... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Liste yapan diğer arkadaşlarım için aynısını düşünüyorum. Daha okunacak o kadar çok şey var ki :(

      Sil
  12. Eskisi gibi sık bassalar ne güzel olur 😍 Gece Avcısı güzeldi ya :D

    YanıtlaSil
  13. Ah şu tarihi aşklar adları ve kapakları :) Az daha üsluplu olsalar ya ben orada burada okuduğum için kitabı en son bıraktığım yer değişebiliyor ister istemez çekiniyorum her ne kadar yaşımı almış olsam da kitap kılıfı almam şart :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma. Tarihi aşkların nedense çoğunda hafif erotik kapaklar kullanılıyor. Şahsen Maiden Lane serisinin kapaklarını sevmiyorum. Seri için cafcaflı ayrıca. İngiltere'de satılanlar daha güzel. Acaba bende mi alsam kılıf 🤔

      Sil
  14. Hi, thank you so much. :D Sorry for late writing. School mid-terms has come. I'm coming ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder