Doctor Who 10. Sezon: 6/7/8 Bölümler SPOILER İÇERİR



 10.6 Extermis



 Ih-ıh olmamış bu bölüm. Sondaki simülasyon olayı olmasa hiç de DW bölümü izledim demezdim. Daha çok Sherlock bölümü gibi olmuş.

 Benim açımdan 2 şey bölümü kurtardı: Missy ve Nardole Reis :D 

 Şimdi Missy'i sevmem yalnız Michelle Gomez'i izlemek acayip zevkli. Gerçi ben onu The Master olarak hiçbir zaman görmeyeceğim. En fazla paralel evrende bulunan The Master olarak düşünmeyi yeğelerim kendisini. Bizim Dünya'mızda ise Missy olacak benim için sadece. İdamdan sonraki trip atması güzeldi :D

 Nardole, DW modern serinin başına gelen en güzel şeysin sen! Ve gururla söylüyorum ki klasik seriyi de işin içine katarak favori yol arkadaşım açık ara sensin bebeğim! Bravo be Moffat! River'dan sonraki en büyük başarın olabilir Nardole. Oldukça zeki, fazlasıyla komik, yerinde ve güzel ayarlar veren biri, kısacası olmuş bu karakter!

 Doktor ile neden takıldığını da öğrenmiş olduk. Nardole, sezon bitmeden Doktor'un kıçına tekmeyi bastığını görmek istiyorum senden. Tut şu sözü :D Ayrıca aynı olayı Bill'e de göstermesi iyice coşturdu beni :D

 Ay sen, simülasyon olayını mı çözer mişsin 😍😍 Nardole, iyice çıtayı yukarı çekiyorsun yalnız.




Bu nedir 😂😂




Hele bu öldürdü beni. Sonradan korku çığlığı atmasan daha iyi olurdu gerçi :P Vazgeçtim, sen o halinle de şahanesin 😉


Aha, gene korkunçlu bir şey 😰 Valla bu sezon yaratıklar daha korkutucu, tam aradığım gibi :D



Şuradaki sırıtış da güzeldi :D

Puanım: 3/10 (Nardole hatırına 3)

 10.7 The Pyramid at the End of the World

doctor who the pyramid at the end of the world poster ile ilgili görsel sonucu

 Fragmanı izleyince oldukça sıkıcı bir bölüm olacağını düşünüyordum ama beklediğimden azıcık iyiydi.

 Doktor'un görme yetisini geri kazanma fikri güzel düşünülmüş ancak uygulaması başarısız olmuş. Sonik gözlük bile açardı o kapıyı aslında. Tornavida veya gözlük olmasa durumu anlardık.

 Ekşi'de bir yazar bölümle ilgili yorum yapmıştı: Madem sterilize alan orası, nasıl oluyor da yemek yiyorlar, madem adam yorgun neden oraya sokmuşlar onu gibi bir yorumu vardı. Hakikaten, neden öyle o durum? 

 Kısacası güzel fikirler var ama biraz baştan savma bir bölüm olmuş.

 Gelelim yine Nardole güzellememe: Yine bölümde Doktor'dan sonra iş yapan kişiydin. Bakteri fikrini nasıl da şıp diye buldu bıdık :D Tamam, hemen bulması biraz tuhaf ama kendisi cyborg olduğu için bu sefer affettim bunu.  Doktor'la laboratuvara ulaştıklarında Doktor yine Nardole için saçma yorumlarda bulundu 


Şu cümleden sonra kendisinin "Ayıp oluyor ama hocam" bakışını aradım bulamadım :D

 Yalnız:


 lan, Lan, LAAAAAAN! Nardole, hayır ya! Sakın bana bunu yapma. Gitmeeeeee! Şu halini görünce önce göz yaşlarım döküldü, sonra da hıçkırmaya başladım. Bölüm bitince hemen sonraki bölüm fragmanına baktım, kendisini görünce "Oh, gitmemiş" desem de 30 dakika kadar elim ayağım titredi resmen. 

 Yeminle sezon başladığından beri en korktuğum şey Nardole'un ölmesi. Sezon finalini de Moffat yazdı bildiğiniz gibi. Nardole'un bu sezon gideceğini de biliyorum. Moffat, eğer Bill'e yaptığın ayrımcılığı Nardole'a yapmazsan, onu yok edersen (hele hele ölümü Cyberman denen mahluklardan olursa) önceden yazdığın güzel bölümlere hiç bakmam bildiğin söverim burada sana.

Puanım: 4/10

10.8 The Lie of the Land


Git 3 bölümlük bir hikaye yaz ve sonuca bağlanan kısmı DW'nun en saçma, sıkıcı, başarısız senaryolarını yazan, cahilin önde gideni birine ver. Toby Whithouse denen bu cahil, School Reunion (2. sezon/ 3. bölüm) denen salak bölümü yazdığından -yani ilk bölümü- beri gıcığım ona. Sebebini bir gün anlatırım.

 Bu gerizekalının bölüm yazdğını öğrenince "Aha, iğrenç bir bölümü daha geliyor" dedim. Ne oldu biliyor musunuz? Sıfır olan beklentimi tamamen eksilere çekti -_-

 Bu bölüm için de Nardole ve biraz da Missy hariç her şeyiyle kötüydü diyeceğim. Sevgiyle, abartı duygusallıkla dünyayı kurtarma klişenizi seveyim. Hani Monk'u yok etmek için Monk ile anlaşma yapan da yok olmak zorundaydı. Fakat Bill hala sapasağlam. Sevgiyle kurtulmuştur -_-


Ürkütücü  de olsa sevimli de olduğunu düşündüğüm bir cadıya benziyorsun Missy :D  Sondaki gereksiz ağlama sahnen hariç beğendim seni.

 Nardole'un Bill'in evindeki sahneleri resmen kopardı beni. Kendisinden yine "Shuck Shuck" repliğini duydum ya :D 

Yine de bu Toby denen salağın DW cahili olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Bildiğiniz gibi Doktor bu bölüm sahte rejenerasyon geçirdi. Baştan sona saçmalıkla doluydu o kısım. Bill'in Doktor'u vurması olmamış. "Seni kurtarmamın karşılığı bu mu?" diye düşünmesi sebebiyle Doktor'u vurduğunu düşünüyorum fakat sevdiği biri olarak gördüğü Doktor'a bunu yapmamalıydı.  Bunu yapacağını tahmin eden Doktor, Nardole ile anlaşarak aklınca dalga geçmiş Bill ile. Ama Bill salağı gördü ya zararsızı hemen Nardole'a saldırmaya çalıştı yine 😡 Yiyorsa git asıl fikri ortaya atan Doktor'a saldır.

 Ayrıca Peter Capaldi gibi harika bir oyuncuya düzgün bir Doktor rolü yazamadığınız için de tebrikler! İlk sezonu 6. ; 2. sezonu 1. Doktor olarak geçiren Capaldi bu sezon en çok korktuğum şeye dönüştü: 4. Doktor. Capaldi'nin şu anki Doktor'u çoğunlukla onun gibi davranıyor. Tabi karanlık olarak tanıtılan 12'yi o şekil yazmayı beceremeyince iyice 4. Doktor'a çevirdiler. Hello demeler, sürekli sırıtmalar, hatta gemideki kahkaha sahnesi. Tü, yazıklar olsun size! Hayır Capaldi sana değil, sana laf atan çarpılsın. Sözüm beceriksiz senaristlere!


Yalnız Capaldi, Allah seni ne yapmasın. IMDB puanı 8.8 korku filmi gibisin burada :D Bir yandan senin gibi gülesim geliyor, öbür yandan cidden ürküyorum 😅

Puanım: 1/10

Haftayaki bölümde yine Nardole'un az göründüğü bir bölüm gelecek. Bari sonraki hafta Doktor sadece Nardole ile yolculuk yapsa ama neredeeee!

Yorumlar

  1. Capaldi geldiğinden beri Doctor Who izlemiyorum, bıraktım. Yılbaşı özel bölümüne falan göz attım ama ısınamadım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normaldir çünkü Capaldi Doktor rolü için yaratılmış olsa da senaristler ona bir Doktor rolü yazmayı başaramadılar. Sözde karanlık bir Doktor olacaktı fakat seyirci diziden soğuduğu için "Hadi sana başka bir Doktor rolü verelim" demişler. DW tarihinin en haksızlığa uğrayan oyuncusu oldu Capaldi :/

      Sil
  2. Benim oğluş buna bayılıyor. Ama nedense ben 'teyze baksana çok güzel' dediği üzere ilk bölümüne baktım ama sarmadı. Halbuki bilim kurgu severim, Star Wars özellikle. Uzay Yolu filan. Bazen olmuyor demek ki..ben de Netflix'te Dr. House'a bakıyorum bu aralar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kez izleyenlerin ilk düşüncesi bu oluyor plastik mankenli bölüm mü olur :D

      Aslında oldukça güzel bir dizi fakat işin gerçek bilim-kurgu alanını görmek istiyorsan 1963-1989 arası Klasik Dönem izlenmelidir. Tabi izlemek için de biraz sabır gerekli, bölümlerin bazıları oldukça sıkıcı ve teknoloji de iyi değil.

      Valla şimdiki dönemi batırdılar. Bölümlerin %95'i duygusal bitiyor. Neyse ki şimdinin baş senaristi gidiyor. Umarım yeni gelen şu saçma duygusallığı dağıtır da daha fazla bilim-kurgı yani gerçek DW izler şu millet.

      Sil
  3. Merhaba izleyiciler bölümünden blogunuzu izledim. Sizde benim blogumu takip ederseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder