Doctor Who 9./10. Bölümler / Hafif Spoiler İçerir



 Sözde şu yazıyı birkaç gün önce yazacaktım ama bugüne kaldı :( Geçen 2 haftanın DW bölümleri tamamen doldurma bölümlerdi. Bölümler hakkındaki düşüncelerimi kısaca aktarırsam:

 10.9 Empress of Mars


 Bizim ülkede bu bölümü beğenen bir kişi duymadım şu ana kadar. Fakat benim için 12. Doktor döneminin en iyi bölümüydü. Aslında değil 12. Doktor, modern seride gerçekten içime sinen bölümlerden biri oldu. Bölümde "Gezegen sevgiyle kurtarılacak" klişesi anlatılsa da bu seferki beni rahatsız etmedi.

 Bölümde Nardole yok sanıyordum fakat az da olsa göründü tatlı keltoşum :D

 En büyük sürpriz Alpha Centauri'yi görmek oldu. Tipi biraz tuhaf olsa da Klasik seride en sevdiğim uzaylılar arasında yer alır. 


Alpha Centauri

 Bölümde beğenmediğim tek şey Bill üzerinden gidilen kadın eşitliği muhabbetiydi. Bence buna gerek yoktu, zaten 8 bölümdür bunun gibi konulara bodoslama dalmaları izleyiciyi memnun etmiyor.

 Puanım: 9/10

 10.10 The Eaters of Light


 Bölüm Rona Munro tarafından yazılmıştır. 10. sezonda en fazla umut bağladığım bölümdü çünkü yazarı Klasik seriden gelme idi. Kendisi Klasik serinin son bölümü olan "Survival"ı yazmıştır. O bölümü izlememiştim fakat izleyicilerin beğenmediğini duymuştum. Belki burada güzellik yaptı diye düşünerek izlemeye başladım. Sonuç: Nardole hariç hüsrana uğradım.

 Öncelikle Bill o kadar gezegen gezdi, farklı milletlerden insanlarla konuştu. Nasıl olur da Romalı'yı görünce "Sen İngilizce konuşuyorsun, Latince bilmem." diyor? Bir de bunu olabilecek en itici şekilde anlatıyor adama!  Cidden, Tardis'in dilleri çevirme kısmının bizlere anlatılmasından bıktım. 

 Sonra yine ve yeniden Bill üzerinden mesaj verme çabası vardı. Bu seferki eşcinsellik üzerine. Bu da artık bezdirdi. Hele 1 sezon içinde tüm bölümlerde alt yapı verilmeden hemen konuya girilmesi iyice sıktı.

 Kar denen -tam olarak neydi unuttum- Işık Savaşçısı ve grubu huy bakımından, 7. Doktor'un zamanında yardımcı olduğu insanlara veya türlere benziyordu. Bu açıdan Klasik seriyi hissettim. Ama Kar baştan sona iticiydi. Keza Bill'e kur yapan Romalı asker de öyle.

 Ayrıca hani Bill kendi cinsinden hoşlanıyordu? Bölüm sonlarına doğru kur yapan Romalı askerin arkasından hülyalı bakmak da ne öyle?

 Dediğim gibi bölümün tek iyi yanı Nardole idi yine. Ara sıra yemek aşırdığı sahnelerde koptum :D Ama en güzel sahnesi karga ile olan sohbetiydi. Kargaya hiç olmazsa "Nar" dedirtebildi :D Karga "canavar" dedikten sonra yaratığı gören Nardole'un kaçışı da Modern seride izlediğim en komik sahne olabilir 😂 


Özellikle ben bu tipe bittim, uykudan kaldırılmış galiba :D

 Sondaki Missy sahnesi başta oldukça komikti. Özellikle Nardole'un, Missy hakkında Doktor'a bir kez daha haklı bir şekilde çıkışması süperdi :D Ah Nardie, sen doğruları söylüyorsun da Doktor bu sana. Sonrasında yine "Ah, kafamı bir yerlere vurayım." diye triplere girecek ama iş işten geçmiş olacak. Missy'nin hüzünlenmesine inanmasam da Gomez o sahnelerde daha gözüme harika geliyor :)

 Puanım: 3/10 (Nardole hatırına verdim puanı)

 Eveeet, geldik son 2 bölüme. İzleyiciler gerçekten iyi bir 2 bölüm bekliyor.  Özellikle Master/Missy arasındaki geçecek olanlar merak ediliyor. 


Geldi tipini dövdüğüm türler 😡

 Açıkçası bölümde bir şey hariç ne olacağı umurumda değil. O da Nardole'un gidişi. Bildiğim kadarıyla haftaya onun son bölümü. Umarım Moffat denen yamuk kafa ona güzel bir veda hazırlamıştır. Normal yoldan ayrılsın diziden, ölüm falan olmasın. Nardie'yi öldürürse, hele hele ölümü Cyberman denen densizlerden dolayı olursa, bir de bunun üzerine Bill gıcığı yaşamaya devam ederse yeminle bugüne kadar DW için yaptıkları gözümde bir hiç olur.

Yorumlar

  1. Hiç izlemediğimden yorum yapamıyorum ama oğlum çok seviyor, bayılıyor. :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten dizinin 1963-1989 arası yılları güzel. Şimdiki daha gelişmiş olsa da önceki zevki aratıyor bana :)

      Sil
  2. Hahaha sanırım öldürmeye cesaret edemez artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzgün bir yol arkadaşıdır Nardole. Ve DW genelde böyle kişileri harcıyor. Bakalım haftaya olacak :D

      Sil

Yorum Gönder