Pazar 6'lısı: Yazın Okumayı Planladığınız 6 Kitap



 Hayatımda ilk kez okul için "Şu dönem bitsin!" diye çok söylendim herkese. Son sınavım çarşamba günüydü ve milletin kafasını "Sınavıma şu kadar gün, saat, dakika kaldı." diye baya şişirdim :D Şükür ki bitti bu acılı dönem! Yalnız sonraki yani 3. sınıf daha çok acı çektirecek :D

 Hayat hakkında isyanımı ettikten sonra gelelim Pazar 6'lısına. Bu madde için planımı tam hazırlayamadım. Aslında fazlasıyla kitap var ama düzgün bir planım daha doğrusu planlarım yok. 

 İlk olarak Kadıköy Kitap Fuarı'na gideceğim. Orada kitaplarımı aldıktan sonra Öneri Makinesi'nin "Yarı Yıl Reading Challenge"ve olursa "Yaz 2017 Okuma Şenliği" için kitapları hazırlamam lazım.

 Bir de perşembe/cumartesi arası uğraştığım bir konu var. Malumunuz çevremizi Wattpad kitapları ve aynı klasik kitapların (Satranç, Aşk ve Gurur vb.) yayınevleri tarafından bilmem kaçıncı basımları etrafımızı sardığı için sevdiğimiz türdeki kitapların çevirileri azaldı. Özellikle historical türü. Bu türün baba yayın evi Epsilon, şubat ayında insanların sormuş olduğu yazarlar hakkında cevaplar vermişti. Hatta birkaç yazar için 2017'de kitapları -bakınız bir kez daha söylüyorum KİTAPLARI - demişliği var. 

 Haziranı katmazsam ne oldu sonuç? Son 5 seneye göre kitap çıkarma hızı oldukça arttı. Ama hangi kitaplar dersiniz? Çok doğru "Wattpad"! Üşenmeden saydım, biri yeniden basım olmak üzrere 22 kitap çıkarmışlar bu sene. Peki ya historical sayısı? 4 -yazıyla DÖRT- tanecik (!) Ve bunlardan sadece biri istenen yazar, biri sevilmeyen, diğer ikisi de ilk kez çıkan yazarlardan oluşuyor. Bu iki yeni yazarın kitapları seri olmasına rağmen birinin serinin son, öbürünün de ortanca kitabı çevrilmiş. Epsilon hiç olmazsa bu sorunu çözdü zannediyordum fakat "Biz historical okuyucusuna değer vermiyoruz." deseler bu kadar öfkelenmezdim. Yaklaşık 24 senelik bir yayın evinin -1993'te yayın hayatına başladık diyor kendileri- geldiği durum resmen içler acısı.

 Özür dilerim, içim çok dolu bu konuda ne anlatacaktım nereye bağladım? Döneyim şu son 3 günde yaptıklarıma. Baktım, hiçbir yayın evi historical okuyucusunu umursamıyor, favori olan historical yazarlarımın bir listesini çıkardım ve 3 gün boyunca kendi dilinde online olarak okuyabileceğim kitaplarını bulmaya çalıştım. Kimisinde fazlasıyla olumlu sonuçlar aldım, 1-2 tanesinde sadece 1 kitap bulabildim. Yine de ortaya kabarık bir liste çıktı diyebilirim. 

 Dediğim gibi düzgün bir plan yapmadığım için henüz 6 maddelik bir kitap listesi çıkarmadım. Onun yerine okumayı planladığım historical yazarları paylaşmak istedim. Listeme bakınca 17 yazar görünüyor. Çoğunun en az 1 kitabını okumak hedeflerimden biri.



 Sadece 16. ve 17. maddeler (Maya %90 günümüzdür) günümüz olanlardan sayılıyor.

 13. maddenin bir kitabı bizde yeni çevrildi, beğenirsem devamını orijinalinden devam ederim. 14. madde ise merakla beklediğim kitabı daha iyi anlamak için Türkçe çevirisini okumak istiyorum ama ne olacağı da belli olmaz.

Yorumlar

  1. Julia Quinn'den Bana Sevdiğini Söyle'ye başladım. Meğer serinin ikinci kitabıymış. Önce ilk kitabı okuyayım dedim ama çevrilmemiş. Çok saçma değil mi, seriyi çevirmeye ortasından başlamak? Ve bu hatayı yapmaya devam ediyorlar. İlginç.

    Güzel bir plan yapmışsın. İngilizce biliyorsun madem hiç yayınevleriyle uğraşma, kendi dilinde oku :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son dakika golü atmazlarsa önce Symthe-Smith serisini bitirirler gibime geliyor, zaten 1 kitap kaldı bitmesine. Sonrasında inşallah Julia'nın yarım bıraktıkları serilerine devam ederler. Bana Sevdiğini Söyle oldukça sevdiğim bir kitabıydı, keşke ilki de çıksaydı ki ilk kitap daha güzel sanki.

      Yaz Okuma Şenliği de gelsin planlar iyice yerine oturacak. Hedefim bu yazarlardan en az 1 kitap veya 1 seri bitirmek. Umarım ufak da olsa başarırım bunu :)

      Sil
  2. En iyisini yapmışsın, İngilizce okumak hem de daha faydalı olur :)) Bu yıl ben de okul bitsin diye gezindim ama hala sınavlardan tamamen kurtulmuş değilim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene kurs gibi bir planım da var ama sadece konuşma üzerine olsun istiyorum. Üniversitede 1 sene hazırlık okudum ve okuma sebebim %60 bundan kaynaklanıyor :D Bıktım yayın evlerinin sorumsuz davranışlarından.

      Sil
  3. Kitap günlerinden bol bol fotoğraf paylaş, instagramdan takip ediyorum güzel gidiyor gibi, yazarlar falan :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekerim tabi ki de :) Kadıköy'dekine ilk kez gideceğim. Baya gidilen bir yer gibi duruyor. Ben de bakayım şu fotoğraflara :D

      Sil
  4. Ağzına sağlık! Wattpad konusunda aynı düşüncelere sahibim. Sırf Wattpad hikayeleri çıkaran yayın evlerini bir kenara koyarsam diğerlerinin iyice saçmalamaya doğru gittiğini söyleyebilirim.

    Benimki 2. dönemimim vizelerinden itibaren başladı :D Allah'tan referandum ve 1 Mayıs tatilleri geldi de sayelerinde 3 haftalık tatil yaptım kendimce :D Bakalım sonraki dönem ne olacak, onda daha fazla bıkma durumum olacağı kesin :D

    Bankacılık ve finans okuyorum. Biri sormuştu ama sen miydin ben de hatırlayamadım şu an :D

    YanıtlaSil
  5. Benim kitap listem o kadar doldu ki, nereye yazdığımı da bilmiyorum işin kötüsü:)))yeğenim kendi dilinden okumayı tercih ediyor ama ben üşeniyorum çeviri olsun istiyorum. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol :* Şu an benim de baya doldu. Yabancı dille beraber 100'ü geçmiş durumda :D

      Sil
  6. O kadar çok okumayı bekleyen kitap arasından altı tane seçebilmek çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl liste oluşturunca neyin ne olacağı çıkacak. Şu an hedef diyebiliyorum sadece :)

      Sil
  7. Bence Watpad haklarını tek bir yayın evi alsın yeni bir yayın diğerleri basmak için yarışa girmesin herkes eski düzene dönsün rahat edelim.Gerçi bu bitse klasik basma yarışı var birde hep aynı klasikler başka da değil.

    Sınavlarında bitmişken umarım aradıklarını bulursun keyifli keyifli okursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf Wattpad hikayesi basan birkaç yayın evi var. Sonraki basılanlar oradan devam etse cidden güzel olur :)

      Hele Aşk ve Gurur ile Zweig kitapları görmek çığlık atma isteği uyandırıyor bana :D

      Sil
  8. O konunun cılkı çıktı iyice. Mesela George Orwell kitaplarını Can Yayınları basıyordu. Sel de basmaya başlamış fakat yayınladıkları ilk kez çevrilen kitapları. Keza John Steinbeck de öyle. Baskısı kalmadığı için hem eskileri basıyorlar hem de yeni de çıkarıyorlar.

    Yayın evleri Sel gibi gitse öpüp başıma koyacağım. Neden istediğimiz yazarlar çıkmıyor diye sorunca telif hakkı sorunları diyorlar. Şimdi telif hakkı kaça mal oluyor bilmiyorum. Sıkça basılan klasiklerin de telif hakkı anlaşması bitttiği için basıyorlar diyelim. E bu kitapların da basılması için kağıda ihtiyaç var. Ayrıca eskileri bir kenara itip yeni yazarlar da çıkarıyorlar. O zaman yine para gitti 😅

    Yani alt metinde "Biz bu işi beceremiyoruz. Beceriksizliğimizi şu an ne modaysa onunla örtmeye çalışıyoruz" demek istiyorlar 😑

    YanıtlaSil
  9. Buradaki yazarları okumadım, sanırım Julia Queen hariç. Ama merak ettiğim yazarlar da var listede. Umarım istediğin kitapları okuyabildiğin güzel bir yaz olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gerçekleşir :) Ama baya risk aldım ben. Elimde bir sürü kitap ve yazar oldu şimdi :D

      Sil

Yorum Gönder