Hoşlanmadığım Historical Yazarları



 Selamlar! Umarım herkesin keyifler yerindedir. Önceki yazılarımda sizlere kısaca historical romance türünü tanıtmaya çalışmış ve sevdiğim yazarları anlatmıştım. Beni tanıyanlar bunun arkasından sevmediğim historical yazarlarının geleceğini de tahmin etmişlerdir. 😄 Bazen "Bu neydi şimdi? Senin yazacağın kurguyu seveyim!" diye saydırırken bazen de "Ih-ıh sana ısınamadım." şeklinde yorumlar yaparım. Sevdiğim yazarlarda yaptığım gibi bunu da  iki şekilde sizlere sunacağım. İşte o listeme girmiş isimler. 

 HERKESİN AYILIP BAYILDIĞI, BENİM KOŞARAK UZAKLAŞTIĞI YAZARLAR

 Judith Macnaugh: İşte benim için en güzel örnek. Değil historical, herhangi bir kitabını okuduğuma en ama en pişman olduğum yazar kendisidir. Neden sevmiyorum?

 Karakterlerin hepsinde bir alıklık mevcut. Yanlış anlamaların ve inatların arşa çıkması.

 Yazarın kadın karakterleri çok aciz. Kendini belirgin eden fikirleri yok. Sürekli kim ona ne diyorsa onun dediklerini yapıyorlar. Onların fikirleriyle hareket ediyorlar.

 Yazar hep erkek karakterlerinin yaptıklarını haklı çıkarma peşinde. Sadece onlar için mutlu sonlar yazıyor. Kadınları mutlu diye gösteriyor ama hiçbirinin mutlu olmadığı çok belli, hepsi stockholm sendromuna kapılmış.

 Sonsuza Kadar kitabında Charles Fielding diye harbi ruh hastası birini ortaya çıkarması. Ayrıca bu kitabı evde oradan oraya attığım anılar mevcut. Hele sonlara doğru Andrew'in ortaya çıkışında iyice kafayı yemiştim.

 Bodice ripper kavramıyla ilk kez kendisi sayesinde tanışmıştım. 

 Doğru hatırlıyorsam İçinde Aşk Saklı kitabının baş karakterleri olan Whitney ve Clayton isimlerini kendi kızı ve oğlundan yola çıkarak koymuştu. Bu bile yazardan tiksinmemi sağladı. Kardeş olsalar sorun olmazdı.

 Anlayın bu yazara karşı ne kadar dolu olduğumu. Zamanında gittim 4 kitabını aldım ya ben bunun, ona yanarım. Ve kitapları okuduktan sonra hemen sahafçılara vermiştim. Asıl kaderinde çöpe atmak vardı ama ucuz kurtuldu elimden.

 Sarah Maclean: Beni delirten başka bir yazar. Bu yazarın kadın karakterlerini hiç sevmiyorum. Daha doğrusu yazar bunları aykırı yazacağım diye iyice saçmalıyor. Kendilerini rezil etmelere bayılan karakterler tahammül sınırlarımı aşıyor. En Güzel Rüya isimli kitabını sevmeme rağmen Chase karakterine yaptığıyla iyice tuz biber ekmişti. O kitaptan sonra kendisini okumaya tövbe ettim.

 Victoria Alexander: Yıllar önce Epsilon'dan bir kitabını okumuştum. Sevmediğim dışında bir şey hatırlamıyorum. Evlilik Oyunu'na şans vereyim dedim. Beni güzel pişman etti. Pegasus'un historical çıkarma aralığını bildiğime göre bu yazarı etrafta fazla görmeyecek olmak sevindiriyor.

 Julianne Maclean: Yine salak karakterlerin sıkça görüldüğü kitaplar yazan başka bir yazar. Kurgularda hep bir bocalama mevcut. 




 HERKESİN BAYILDIĞI, BENİM OKURKEN ARADIĞIMI BULAMADIĞIM YAZARLAR

 Monica McCarty: Denedim, inanın gerçekten denedim. Üstte bulunan diğer yazarlara göre kurgularının daha güzel olduğu ve karakterlerin iyi olduğunu biliyorum. 3 kitabını okudum fakat okurken bu kadar sıkıldığım başka yazar olmadı. 

 Julie Garwood: Bakın Julie iyi bir yazardır. Sevdiğim kitapları mevcuttur. Sadece bu yazarın kitaplarını art arda okumamanız lazım. Bir süre sonra kurguların benzer olmasından dolayı sıkılabilirsiniz.

 Lisa Kleypas: Yazdıklarıyla Julia Quinn'e en yakın gördüğüm kişi. Historicalin baş taçlarından, oldukça iyi bir yazardır. Yalnız kitaplarında yer alan ana çiftten çok uzaklaşıyor. Daha çok onlara eşlik eden karakterlerin hayatını okumak pek de eğlenceli gelmiyor. 😃

 Nicole Jordan: Kurgular yavan geliyor.

 Sophie Jordan: Hikaye konuları güzel ama kitap bitince mutlaka bir eksiklik hissediyorum. Nicole ile kardeş mi inanın bilmiyorum. 😃


 Biliyorum historical tayfası beni taşlarla kovalayacak ama özellikle, kesinlikle Judith Macnaugh'u önermiyorum. Diğerleri için isterseniz bir şans deneyin.

Yorumlar

  1. Normal biri bu yazıyı okuduktan sonra Judith Macnaugh gördü mü kaçar ama nasıl bir manyaksam en çok bu yazarı merak ettim saydıkların arasından :D Kaşınıyorum biliyorum :D
    Ayrıca ne kadar historical yazarı varmış ya. Bu türün bu kadar çok yazarı olduğunu hiç tahmin etmezdim :D
    Ellerine sağlık, uzak duracağımız yazarları da öğrendik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkiler historical seven herkesin sevdiği, benim kaçtıklarım olması da ayrı güzel :D Judith'i ben hariç herkes sana önerecektir :D

      Historicalde fazla yazar olduğu doğru ama bunlar daha ufak bir kısmı. Yurt dışına baksak ohooo :D

      Sil
  2. Eleştirilerini okuyunca kesinlikle ben de olsam, ben de beğenmezdim dedim. Mesela ben kadın karakterlerin öyle alık değil, güçlü olmasını isterim. Kitap yazmayı kolay sanıyorlar oysa dünyanın en zor işi. Bazen çok çok göklere çıkartılan kitaplar oluyor hiç beğenmiyorum, şimdi reklam çağı, PR çalışması yapıyorlar, TIME filan gibi dergilere parayla ilan veriyorlar herkes şahane bir kitap sanıyor.

    Emeklerine sağlık Belle'ciğim, ilgiyle okudum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir historicalde en dikkat ettiğim şey kadın karakterin nasıl yansıtıldığıdır. Güçlü denmesine rağmen alakası olmayan birçok karakter bilirim. Bazısı da güçlü olsa da alık oluyor maalesef. Koşarak uzaklaştığım dediğim listede bunlardan çok gördüm :D Diğerinde yine okumak istediğim türde kadın karakterler içeriyor.

      Zaman geçtikçe daha seçici olmaya başladığım doğrudur. Gerçi yeni historical basmıyorlar neyde seçicilik yapıyorsam :D Sevgiler :)

      Sil
  3. Ya historical romanları aslında çok seviyorum ama hiç okuyamadım. E okumadan nasıl seviyorsun? deme, seviyorum işte :D Okumaya bir türlü fırsatım olmadı ama okumaya başlayacağım. Ve okumaya başlayacağım zaman ilk yararlanacağım kaynak emin ol ki senin blogun ^-^ Cidden çok güzel anlatıyorsun ve çok güzel tavsiyeler veriyorsun, bunun için teşekkür ediyorum ^-^
    Kadın karakterleri güçsüz göstermek benim de en nefret ettiğim şeylerden. Kadın-erkek fark etmeksizin güçlü karakterleri daha çok seviyorum.
    Demek ki neymiş? Bu listedekileri listeme almıyorum.

    Ellerine sağlık Belle ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözlerin çok mutlu etti. Şimdiden yardımcı olabildiysm ne mutlu bana :) Durum okumadan böyleyse okuyunca kim bilir nasıl olur :D Bu türdeki kitaplarda baş erkeklerin anca %2-3'ü pek güçlü değildir. Güçlü erkek bakımından sorun yok ama karakteri normal insan olsun yeter :D Neyse ki son dönemlerde güçlü kadınlar görebiliyoruz :)

      Sil
  4. heeey saol yaaaa faydalı şeyler yazıyooon bak sayende historicala düğünle girdim ama senin daha iyi dediklerin de aklımda zateeen özellikle hoyt okuyciim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoyt okursan Çirkinin Aşığı ile başla. Hem ilk yazdığı hem de birçok kişinin sevdiği bir kitap. :D

      Sil
  5. Harika bir derleme olmuş:))

    YanıtlaSil
  6. Benim türle tanışmam Judith Macnaugh ile oldu. Belki de bu yüzden yazarı çok sevmiştim. O yıl yazarın iki kitabı hariç hepsini okumuşum. Bu yüzden yıllardır okumuyordum. Eksik olan iki kitabından birini aldım, bu sene okuyacağım. Bakalım hatırladığım kadar iyi miymiş?

    Sarah Maclean'ın kadın karakterlerini çok cesur yazdığına katılıyorum. Yine de yazarın üslubunu sevdim. Beni eğlendiriyor, sıkmıyor. Historicalda eğlenceye, mizaha önem veriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Judith'in kitabını historical ile tanıştıktan yaklaşık 2 sene sonra okumuştum. Hatta ilk okuduğum Sonsuza Kadar kitabıydı. Benim açımdan bu kadar kötü bir kitap olacağını tahmin edememiştim :D Sarah'ı okuyalı baya olduğu için üslubunu çok hatırlamıyorum ama karakterle bana uçuk gelmişti. Tekdüze historical de hiç çekilmiyor, dediğin gibi biraz mizah da için içinde olmalı :)

      Sil

Yorum Gönder