Mim: Blog Yazarını Tanıma



 Fikir kimden çıktı bilmiyorum ama düşünene helal olsun. Bir süredir blog dünyasında olmama rağmen kendimi anlattığım pek söylenemez. İtiraf ediyorum, bir kişiye çok yakın olmadığım sürece kendimi ve yaşadıklarımı anlatmayı pek sevmem. Hatta bu yüzden sosyal medya da kullanmam (blog hariç). Ama bu mim tam bana göreymiş. Sonunda gizemli Belle'yi azıcık da olsa tanıyacaksınız. 😃

1. Nerelisin?

 Baba tarafı Giresun, anne tarafı Tekirdağ.

2. Burcunuz?

 Koç burcuyum. Yükselenim nedir anlayamadım. 😂 Bazı sitelerde akrep, bazılarında yay olarak gözüküyorum.

 Koç burcunun özelliklerini kavgacı ve liderlik dışında taşıdığımı düşünüyorum. Liderliği anca çok yakın olduğum insanlara gösterebiliyorum ama ille benim dediğim olacak tarzda değil. Mutlaka herkesin fikrini almak ve orta yolu bulmak isterim. 



3.Bloglarda en çok ilgini çeken nedir?

 Hala düşünmeme rağmen bir şey bulamadım. 😃

4.En sevdiğin mevsim?

 Tam bir kış mevsimi insanıyım. Kış zamanı okul olduğu için bir hareketlilik mevcut ve o yaşantıyı seviyorum. Ama lapa lapa kar yağdığı zaman evde oturmaya ve sıcak çikolata içmeye hayır demem. 😃 Sanırım bu mimde kış diyen tek insan benim.

 En sevmediğim ise yaz. Sıcaklara gelemem, 4 ay boyunca yapacak bir şey olmuyor. Aslında çok şey var ama yapacak kimseyi bulamıyorum demek daha doğru olur. Değil sıcak alanlarda bulunmak, sıcak şeyler bile içmem. İçtiğim kahve olsun, bitki çayı olsun sıcaktır ama mutlaka 10-15 dk soğuması gerekir. 



5.Yabancı dil biliyor musun?

 İngilizce'den öteye gidemedim. O da orta seviye gidiyor şu an. Şu kursu ekmesem konuşmayı halledeceğim de, önce şu okul döneminin bitmesi lazım. Sonrasında kısmetse İspanyolca öğrenmek istiyorum. (Bir de sıcakları sevmem derim 😂)

6.Boş zamanlarını nasıl değerlendiriyorsun?

 Okul olmadığı zamanlar kitap okuma, müzik dinleme ve kursa gitme arasında geçiyor. Bazen de uyku.



7.En son hangi kitabı okudun?

 Asla Unutulmaz/Mary Balong. CNR'da bu kitabın devamı olan kitapları almasam okunmak için hala beklerdi.

8.Hayatında pişman olduğun bir şeyi anlatır mısın?

 OOOOO! Geldik bu mimdeki en sevdiğim soruya. Benim için en büyüğünü sizlere anlatacağım. Ehliyet almak. Neden bu bir pişmanlık olsun ki?

 Ben hiçbir zaman araba kullanmaya meraklı olmadım. Ki hala da öyle bir merakım yok. Kadınlar iyi araba süremez cümlesi tam benim için söylenmiştir. Heyecanlı bir yapım vardır. Araba kullanırken de aynısı geçerli olacağını biliyordum ki öyle oldu. Sürekli annem öğrenmem için zorlamıştır. Normalde hala umurumda olmazdı fakat 2016 senesinde kurs fiyatları %100 arttığı için el mahkum gitmek mecburiyetinde kaldım. İleride sürmeye karar verirsem daha fazla para vermeyeyim diye.

 Kursta 2 hocayla çalışmıştım. İkisi de benim ne kadar kötü olduğumu ilk sürüşlerimde anladılar. O kadar sakin insanları delirtmeyi güzelce başardım. Neyse, 2. denemede sınavı güzel şekilde verdim.



 2017'nin Ocak ayında da ehliyet alınacak emniyet müdürlüğünden. Fakat orada da çok sorunlar çıktı. Aynı gün içinde olanları sıralayım: 

 Ehliyeti alacağımız adrese gittik. "Biz vermiyoruz, başka yer var oraya." dediler. 2. adres de aynı şeyi söyledi. Yani 3 kez farklı yerlere gittik. 

 İlk gelişte ben kimlik kartımı getirmeyi unuttum. İkincisinde para yatırmamıza rağmen eksik yatırmışsınız diye söylendiler. Biz 2016 dönemi için gereken parayı yatırmıştık. 2017'de zam olmuş ve bize de yansımış. Galiba 25-35 tl eksik vardı. İşte bilerek yanlış banka adresi verdiler. Hemen gitmeye meraklılar ya. Öyle böyle hallettik. Üçüncü gelişte babam bunlardan özür diliyor işte böyle böyle oldu diye. Ben de "Ne özür diliyorsun baba, bizim bir suçumuz yok, onların dikkatsizliği." dedim. Tahmin edersiniz ki benim bunu demem bir çalışana dokundu ki başladık ağız dalaşına. Hemen başladı "Senin işlemi iptal ederim." diye tehditlere. "Ne duruyorsun!" diye de ben teşvik ettim onu. Babam da sözde sorunu çözecek ama onların yanında durdu, beni hiç savunmadı. Adamın tek derdi ehliyeti almam. Buna da ayrı gıcık kaparak iyice sinirlendim. Ve bildiğiniz cinnet geçirdim. 

 Sonra araya komisercik denen biri girdi. Ona göre yapılması gerekenleri bilmek zorundaymışım. Zorundayım ama sen de internet sitende neler yapılacağını doğru düzgün anlatan bir açıklama yapmak zorundasın. Ben nereden bileyim 2017 parası vereceğimi? Ki bu da iğrenç bir şey. Ben 2016'da bitirdim kursu, o dönemin parası geçerli olmalı. 2-3 saniye sakinleştikten sonra. "Lanet olsun, alıyorum ehliyeti." dedim. İmza atacağım ama tartıştığım herif bilerek kağıdı gerilere çekiyordu. İstemiyor almamı. Ama attık imzayı işte ve ehliyeti aldım.

 Şu an bunları hatırlamak yine ellerimi titretti. Yeminle aldığım güne hala lanet ediyorum. Bana önyargılı diyeceksiniz ama başta kimlik kartımı getirmemem harici suçu tamamen aileme ve o çalışanlara atıyorum. Zaten oradan da "Adresinizi doğru düzgün yazın!" diye de çığırdım. Keşke her şeyi boş verip almasaydım derim hala. Bırak yansın o para, benden daha mı değerli?

 Bu olanlar yüzünden olmayan araba sürme merakım iyice eksilere indi. Maalesef şimdi annem tarafından araba kullanmayı öğrenmem için iyice zorlanıyorum. Keşke kaçsam şu lanetten. 

9.Tuttuğun takım var mı?

 Barcelona. Ağır fanatik değilim ama denk gelirsem maçlarını izlerim.

10.Çantandan eksik etmediğin şeylerden bazılarını yazar mısın?

 Defter, kurşun kalem ve silgi, kulaklığım, gözlüğüm, güneşli hava varsa güneş gözlüğü.

11.En sevdiğin içecek?

 Çok var ama kola ayrı bir yerde. Diğerlerine oranla daha sık içiyorum. Sağlığa zararlı ama yapacak bir şey yok. 😃Ama bağımlılık derecesinde değilim. Onun harici papatya, sıcak çikolata içmeyi severim. Adını bilemedim, yeşil/siyah çaydan haz etmem.



12.Son olarak blogundan hiç para kazandın mı?

 Hayır, böyle bir düşüncem de yok.


 Benim cevaplar bunlar. Yazı bir yerden sonra öfkeli bir hal aldı, kusura bakmayın. 😃

Yorumlar

  1. Baya maceralı bir ehliyet almışsın. Neyse boşber oluyor öyle şeyler. İlerde bu günleri gülümseyerek anlatacaksın belki de :))

    Seni tanımak güzeldi. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne olaylar olaylar :D Çok şükür canımı aşırı sıkan olayları kolayca atlatıyorum ama bir bunu hala aşamadım. Umarım gülerek anlatacağım günler çabuk gelir :) Sevgiler :)

      Sil
  2. Canım yaaa üzüldüm ehliyet kısımlarını okurken, öfkeni hissettim üzülme ne olur, şöyle düşün dünyada kaç milyar insanız, her birimizinin doğuştan iyi olduğu konular var ve yok. Kimi araba kullanmaya bayılır, ben kullanmadım çünkü arabam yok:)))olursa da bana uygun değil çünkü ben şehirler arası yolda giderken kedi, inek, köpek, koyun görürsem ani fren yaparım, takla atar ölürüm yani....basıp çarpmak ezip geçmek lazımmış benden bunu bekler misin Allahaşkına?

    Vaktiyle gazetede okumuştum bir köylü traktörüyle bir kurbağayı ezmemek için ne yapmışsa devrilmiş traktör kendi üstüne devrilmiş adamcağız kurbağa yüzünden ölmüş yani....:( o yüzden herkes zaten araba kullanmamalı diye düşün, boşver ehliyetini nasılsa almışsın, bende o da yok:), istersen kullanırsın, istemezsen kullanmazsın, trafik zaten insanın sinirlerini bozan bir şey hele kadınsın, magandalar hep seni bir şekilde ezmeye, hatta inan aşağılamaya (başın açıksa, filan)çalışacak, kaç kadın şoförün arabasını uçurumdan , viyadükten ittiler de hayatını kaybetti:((sırf kadın oldukları için:( bunlar hep gazete haberlerinde kaynadı gitti ama ben unutmadım. Maganda toplumuz, kadın şoförü bile içlerine sindiremiyorlar ne işi var kadının kullanmasın diyorlar:( yobazlık da var....:(

    Bu arada Giresunluyuz babam, babası, babamın babası hepsi...:)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orası doğru. Örneğin okulda biraz daha sosyal diyebileceğim derslerde ezberim oldukça iyidir ama bu derslerde zorlananlar oldukça fazla. Arabayı artan kurs fiyatları ve ileride aileme yardımcı olabilmek için öğrenmeye çalıştım. Geçen seneki gibi yine kaçak oynamazsam bu sene öğrenmek için araba konusuna daha sıkı sarılacağım. Ez geç diyen de acayip saçmalamış. Seninki can da onunki patlıcan mı?

      Kadın sürücülere bu kadar kötü davrandıklarını düşünmezdim. Sıkıştırma ve hakareti biliyorum ama öldürmek nedir? Dediğin gibi yobazlık işte :(

      Aynı memleketten olmakla gurur duyduğum tek kişisin. Akrabaları saymazsam şu ana kadar 4-5 kişi tanıdım ama haklarında fazla bir şey bilmediğim için yorum yapamam. Sevgiler :)

      Sil
  3. Fikir benden çıktı. Mimi ben başlattım. İstedim ki büyük bir zevkle bloglarını takip ettiğimiz blog yazarlarını azda olsa tanıyalım.
    Mimi beğenmene çok sevindim ;) Cevaplarını bende zevkle okudum. Böylece senin hakkında azda olsa kafamda bir fikir oluşmuş oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi düşünmüşsün. Kendini pek anlatmayan biri olarak bu mim iyi geldi. Özellikle de pişmanlık sorusu :D Düşüncene sağlık :)

      Sil
  4. ha haa aşarsın bigün yaaa araba sendromusunuuu :)

    YanıtlaSil
  5. Ben ehliyeti alalı altı sene oldu ama kullan desen kullanamam. Aslında ertelememek lazım. Kaldıkça kalıyor. Ne kadar erken öğrenirsen o kadar iyi. İllaki lazım olur, öğrenmek lazım. Belki otomatik vites kullanırsan daha rahat sürersin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimize ait olan araba otomatik vites. Ama ne olur olmaz diye manuel kullanmamı önerdiler. Şu inadı yenersem bu yaz kullanmayı öğreneceğim :D

      Sil
  6. Ehliyet ile ilgili sorunlar ne de kötüymüş. Ben de ehliyeti almaya bile hiç yanaşmayanlardanım, araba sürmekten çok korkuyorum. Belki bir gün çok lazım olursa ehliyet alıp korkumu yenmeye çalışabilirim ama bir korku var işte yine de. O direksiyonun tüm kontrolü benim elimde olacak ya, düşüncesi bile tedirgin ediyor :D
    Aynı durumda ben de kalsam, ben de çıldırırdım herhalde. Hakkını savunmaya çalıştığın halde, sanki üstünlük onlardaymış gibi, sanki onların onayına muhtaçmışsın gibi kabadayılık taslıyorlar. Kamu işleri çoğunlukla böyle zaten, aman aman. Mümkün olduğunca yolum düşmesin diye uğraşıyorum oralara...
    Güzel bir mim olmuş, seni de tanımış olduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kimseyi kamu kuruluşlarına düşürmesin hele de polise. Son zamanlarda çıkan haberler bunu daha da kanıtlar nitelikte. O korku hala var ama bu yaz yenmeye çalışacağım :)

      Sil

Yorum Gönder