Tess'in Gözyaşları-Yorum



 Tanıtım bültenlerinde sıkça gördüğüm bir kitaptı Tess'in Gözyaşları. Fakat konu benlik olmadığı için okumak istemiyordum. Sonra bizdeki yorumlar olumlu ve fena değil şeklinde olunca kitabı pdf olarak yükledim. Buna rağmen kitabı okumak içimden gelmiyordu. Okumam için yatak döşek olmam lazımmış. Evet, şu anda hafif nezleyim ve kitap okumayı pek istemedim. Telefonumdaki pdf dosyalarına bakarken bu kitap gözüme çarptı ve "Artık aradan çıkma zamanı gelmiş." dedim.

 Kitabın Konusu: Tess Snow; 20 yaşında olup, nazik ve sevecen bir erkek arkadaşa sahip, sıradan bir hayatı olan bir kızdır. Yalnız Tess'in karanlık bir yönü vardır: Kendisi ağır mazoşist biridir. Brax -erkek arkadaşı- ile iyi bir cinsel hayatları olsa da Tess, erkek arkadaşının ona yatakta fazla sert davranmasını arzulamaktadır. Kendisinin ellerini ve gözlerini bağlaması gibi. Tess, Brax'e imalarla durumu anlatmaya çalışsa da Brax bunu anlamaz.

 Brax, Tess ile birlikte monoton giden hayatlarına biraz heyecan katmak için Meksika'ya tatile giderler. İlk birkaç gün güzel geçse de gittikleri bir kafede Tess'in başına kötü bir olay gelir: Kaçırılır. Kaçırıldıktan sonra başından çok kötü durumlar geçer. Ve sonunda biri tarafından satın alınır.  

 Tess, onu satın alan kişinin yanına, Fransa'ya, götürülür. Orada efendisi Q ile tanışır. Tess, Q'ya ne kadar direnmeye çalışsa da zamanla anlar ki Q, onun fantezilerinin gerçekleşmiş halidir. Bir yandan Q'un sadistliğinden etkilenip, diğer yandan eski yaşantısına geri dönme mücadelesi veren Tess'in sonu ne olacaktır?

**********************************************************

 Yorumum: Kitap için olumlu söyleyeceğim şeylerden biri olay kurgusu olabilir. Kitapta giriş gelişme sonuç kısımları güzel bağlanmış.

 Hoşuma giden 2. şey kitabın yazılmasına ilham veren şarkılar listesiydi. Hele en sevdiğim grup olan Depeche Mode'u görünce yüzümü kocaman bir gülümse kaplamadı desem yalan olur :) . Seçilen şarkıyı da baya severim. Ben buraya videosunu koydum, umarım siz de beğenirsiniz :) .




 Tess'ten hoşlanmasam da kendinden ödün vermeyişini sevdim. Olaylar karşısında gösterdiği cesaret, zamanla kendini tanıması, nasıl biri olduğunu kabullenmesi karakterin hoşuma giden özellikleriydi.

 Kitapta en sevdiğim yön, çoğu seri kitaplarının aksine belirgin bir sonla bitmiş olmasıydı. Yani kitap en heyecanlı yerde kesilip "Mutlaka 2. kitabı alın." dedirtmiyor size. İyi ki böyle oldu çünkü kitabı okuduğum süre boyunca 2. kitabı okumayacağım kesinleşmişti benim için.

 Bunu dedikten sonra geliyorum olumsuz yönlere.

 İtiraf ediyorum ki ben kitabın ilk 100 sayfasını okumadım. Çünkü yorumlardan baktığım kadarıyla oraları okumazsam bir şey kaybetmeyecektim. Ki kaybetmemişim. Belki kitap o açıdan biraz daha kısa tutulabilirdi.

 Kitap cidden adının hakkını veriyor. Neden? Çünkü Tess, bütün kitap boyunca ağladı durdu. Hadi kaçırıldığı zaman anlarım, Allah korusun, kimin başına gelse korkar. Fakat gidip de en olmayacak yerlerde de ağlarsan, o zaman bir sorun var demektir. 

 Q karakterine de pek ısınamadım. Bence sadist yönü olması acayip zorlama olmuş. Hadi, sadistçe şeyler sevmesi Tess'inki gibi olsa biraz daha çekilir kılardı kendisini fakat kitap boyunca gösterdiği davranışlar ile sadistliği çok ters düşüyor birbirine.

 Kitap BDSM'nin hakkını cidden vermiş. Yani bize Dark Erotizm diye yutturulan kitaplardan biri değil, ta kendisi! İşin bu yönü güzel. Gelelim sorunlara.  İstemeyeceğiniz kadar cinsel şiddet barındırıyor kitap. Ben bile bir yerden sonra tahammül edemedim. Eğer kadının bir şekilde ezildiği kitapları sevmiyorsanız Tess'in Gözyaşları kesinlikle size göre değil. Aslında bana göre de değilmiş bu kitap, bunu anladım.

 Puanım: 2,5/5 



Yorumlar

  1. Benim de çok fazla gördüğüm ancak bir türlü okumak istemediğim bir kitaptı :) Simdi okusam mı bilemedim :)

    YanıtlaSil
  2. Okumak istemiyorsan bence öyle kalsın. Genel anlamda sıkılacağım bir kitap olur diye düşünüyordum ve öyle çıktı. Ve kadına şiddet, taciz çok sıklıkla görülüyor.

    YanıtlaSil
  3. Hayatta okumam ... Nokta oldu bu :)

    YanıtlaSil
  4. Okuduğum en kötü kitaplar listemde ilk 10 içinde, keşke kitap için yapılan olumlu yorumları dikkate almasaymışım -_-

    YanıtlaSil

Yorum Gönder