Serseri Tutkular-Yorum




 Pegasus, diğer yayın evlerinin yaptığı gibi yine ve yeniden ellerinde bulunan tarihi aşk romanı yazarlarının yeni kitaplarını çevirmek yerine, yeni bir yazarla anlaşıp onun kitabını bizlere sundu. Diyeceksiniz buldun da bulanıyorsun diye ama çoğu kişi gibi ben de yeni bir yazar yerine sevdiğim yazarların devam kitaplarının çevrilmesini dört gözle bekliyorum.

 Neyse, daha fazla şikayet etmeyim ben, kitaba dönsem daha iyi. Yukarıda da dediğim gibi Pegasus'un yeni historical yazarı Lorraine Heath. Pegasus bu yazarı almakla iyi mi yaptı yoksa daha mı kötü emin değilim. Çünkü yazarın yazmış olduğu çok fazla kitap var ve Pegasus'un, konu historical olunca çevirideki hızını bilmeyenimiz yok.

 Bizde çıkan kitap, "Scoundrels of St. James" serisine ait. Çocukluklarında bir sebepten sokaklara düşmüş olan 5 kişinin şimdiki hayatlarında yaşadıkları zorlukları ve aşkı bulmalarını konu alıyor. Anladığınız gibi seri 5 kitaptan oluşuyor.

 Bunun yanında bir de 3 kitaplık  "Scandalous Gentelmen of St. James" serisi var. Fakat Scoundrels'le alakası var mı bilemedim. Çünkü bu serideki bazı soyadları Scandalous'ta da geçiyor. Hele de 3. kitabın erkek kahramanı düşündüğüm kişiyse fena şok geçiririm.

 Serinin ilk kitabı olan Serseri Tutkular'ın konusu ise şöyle: Sokakta yaşayan Luke, işlediği bir cinayet sonucu idam edilecektir. O sırada bir adam gelir ve Luke'un gözlerine bakarak onun kayıp torunu olan Claybourne Kontu Lucian Langdon olduğunu söyler. Luke da ölümden kurtulmak ve kendisi ile arkadaşlarına daha iyi bir yaşam sağlamak için adamın sözünü doğrular.

 Yıllar sonra Luke, ilk balosuna katılır fakat bir kişi hariç diğerleri ya onun önünden çekilir ya da gözlerini kaçırır. Gözlerini kaçırmadan karşısında cesaretli duran kişiyi, o olaydan 5 sene sonra yeniden evinin kütüphanesinde görür. Leydi Catherine Marby, Luke hakkında çıkan dedikodulardan ve o olaydan cesaret alarak Luke'dan birini öldürmesini ister. Başta Luke bu teklifi reddetse de sonrasında kendisine yardımcı olabileceği bir konu için Catherine'in teklifini kabul eder.

 CNR'da almak istediğim kitabı 2 sebepten ötürü almamıştım. Kitap fazla açıklama vermediği için hayal kırıklığına uğrama korkum vardı. Ama en önemli etmen arka kapakta bulunan resim oldu :D Cidden ben bunu nasıl alacağım diye baya düşündüm ve utancım daha ön plana çıkınca pdf ortamına düşmesini bekledim.

 Kitabı bitirdikten sonra niye bunu almadım diye baya hayıflanıyorum şu an. Kitap inanılmaz güzeldi. Bu sene okuduğum en iyi historical kitabı olabilir hatta.

 Siz benim anlattığım konuya bakmayın, bu sadece görünen yüzü. Kitap her duyguyu size yaşatabilecek cinsten. Ben ki bugüne kadar beni ağlatmayı başarmış 1-2 kitap vardır şu ana kadar, bu 4. olabilir. Ağlatmadı da daha çok yüreğimi sıkıştırdı, beni duygu seline boğdu. Bu da benim için ağlamakla eşdeğedir

 Şu an etrafta Luke diye geziniyorum. Her şeyiyle tam aşık olunacak bir erkek. Kendisini anlatmayı çok istiyorum ama anlatmayacağım. Ben sizin görüp tanımanızı tercih ederim.

 Catherine'yi de unutmamak lazım. O da bir harikaydı. Özellikle her zorlukta Luke'un yanında olması beni benden aldı.

 Onun haricinde William yani Bill de beni kendine aşık etti. Pozitif enerjisi ve tatlılığıyla hani bana demekten kendimi alamadım. Bir de Jim var ki... Tam olarak beni nereden aşık etti emin değilim ama ona da bir ah çekmekten kendimi alamadım. Yalnız, Bill'imin kitabı serinin son ve en kısa yani novella olan kitabıymış, nedennnnn? Bir de çok sevdiğim Winnie ile eşleşmişler *-* .  Cidden yazar nasıl olur da bu çifti en sona bırakmış? Kim bilir Pegasus kaaaaaaç sene sonra çıkaracak kitabı? Jim de 4. sırada. Cidden ağlamak istiyorum.

 Fakat, bir tane iticilik abidesi var ki sormayın. Adı da Jack -_- . Kitap boyunca beni hep uyuz etti. Hatta kitap ortalarına kadar, kendisi için orta yaşlı, ileride bizimkilere kötülük yapacak olan bir amca modeli kurmuştum kendime. Tabi sonradan bizimkilerden, belki 2-3 yaş büyük olduğunu öğrenince yaşadığım şoku siz düşünün :D  Ve bilin bakalım sıradaki kitap kimin? Cidden bu kitabı büyük bir heyecansızlıkla bekliyorum -_- .

 Frannie'nin hikayesini de çok merak ediyorum. Konusu cidden güzel bir kitap, umarım işleniş de harikadır. 

 Puanım: 5/5

Yorumlar

  1. İki arada bir derede paylaşım yapmışsın yine , emeğine sağlık canım benim ...
    Umarım daha rahat olmaya başlamışsındır .
    Mim e cevap verdim haberin ola ;)
    senin gibi olmasa da idare etcen artık

    YanıtlaSil
  2. Gördüm mimi, çok güzel olmuş Didem Abla, ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder